آیت الله مکارم شیرازی روز قدس را خاری در چشم اسرائیل غاصب دانست و گفت: برپایی راهپیمایی روز قدس، این روز را برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن به روز عزا تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله مکارم شیرازی،   در جلسه تقسیر قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز قدس، با بیان اینکه روز قدس روز بسیار مهمی در تاریخ اسلام است اظهار داشت: نام گذاری روز قدس ابتکار حساب شدهای از سوی امام خمینی (ره) در برابر رژیم صهیونیستی بود.

وی با بیان اینکه روز قدس خاری در چشم اسرائیل غاصب و جنایتکار است بیان داشت: برپایی راهپیمایی روز قدس در کشورهای اسلامی ، این روز را برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن به روز عزا تبدیل کرده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، با بیان اینکه یکی از فواید برپایی راهپیمایی روز قدس آن است که مسئله فلسطین و قدس شریف به فراموشی سپرده نمی‌شود، افزود: راهپیمایی هر ساله امت اسلام در روز قدس برای مسلمانان دنیا این مطلب را یادآوری می‌کند که قبله اول آن‌ها همچنان در چنگال اسرائیل غاصب است.

مفسر قرآن کریم، با بیان اینکه در دوران جاهلیت سه دسته سنت شامل، سنت‌های پذیرفته شده، سنت‌های تغییر یافته و سنت‌های غیر قابل اصلاح از نگاه اسلام وجود داشت ادامه داد: در زمان جاهلیت سنت‌های زیادی وجود داشت که برخی از آن سنت‌ها خوب بود و اسلام هم نسبت به ان تعصب نشان نداد، اما برخی سنت‌ها بد بود و قابل دگرگون شدن و تغییر شکل دادن بود و برخی دیگر از سنت‌ها نیز از ریشه غلط بود که اسلام آن‌ها را نپذیرفت.

آیت الله مکارم شیرازی، در ادامه با بیان اینکه برخی‌ها گفته‌اند عبدالمطلب جزو اوصیای حضرت عیسی بود، افزود: عبدالمطلب شخص محترمی بود که تمام مردم مکه و عرب نسبت به ایشان احترام می‌کردند./س

برچسب ها: قم ، روز ، قدس ، خاری ، چشم ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.