چهاردولي گفت: شرح وظايف دو وزارتخانه راه و مسکن، کاملا از همه متفاوت است از اين رو از زمان ادغام اين وزارتخانه همواره شاهد پيشرفت در بخش و پسرفت و عدم نظارت در بخش ديگري بوديم.

علي نعمت چاردولي نماينده مردم همدان و ملاير در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اين که انتزاع وزارت وزارت راه و شهرسازي از وزارت مسکن، اقدامي صحيح است افزود: راه و مسکن دو مسئله کاملا متفاوت از هم هستند. از زمان ادغام اين دو وزارتخانه، ما همواره شاهد پيشرفت در بخشي و پسرفت در بخش ديگر هستيم در واقع به دليل شرح وظايف مختلف در دو حوزه، نظارت کافي بر هر دو بخش صورت نگرفت.

وي به بيان مثالي در همين راستا پرداخت و اظهار داشت: به عنوان مثال در حوزه راه و حمل و نقل همه چون اتوبان ها، خطوط ريلي و جاده هاي اساسي شاهد پيشرفت هاي عظيمي بوديم اما در حوزه ناوگان هوايي و راه و روستايي پيشرفت آن چناني حاصل نشد.

چهاردولي ادامه داد: هم چنين در بحث مسکن نيز ما شاهد اين تناقض ها بوديم، به عنوان مثال با توجه به وام هايي که پرداخت شده حوزه مسکن مهر و مسکن هاي روستايي با موفقيت همراه بود اما در کنار اين مسئله هيچ اقدام عملي جهت کاهش قيمت مسکن و اجاره خانه ها انجام نشد.

عضو کميسيون عمران مجلس اضافه کرد: نتايج در بحث مسکن سرسام آور بوده است قيمت ها بدون هيچ گونه نظارتي دچار نوسانات متضرري شده و نحوه عملکرد آنها موجب ورود دلالان به اين بازار شده است.

چهاردولي در پايان با يادآوري اين مسئله که انتزاع اين دو وزارتخانه ضرروي است تصريح کرد: جهت حل مشکلات دو حوزه راه و مسکن بهتر است اين تفکيک صورت پذيرد تا شاهد پيشرفت متوازن در هر دو قسمت باشيم.

گفتني است در برنامه پنج ساله اعلام شد جهت کاهش وزارتخانه ها از 21 به 17 عدد در دولت لازم است وزارتخانه هاي مرتبط با يکديگر ادغام شوند اما مشکلي که در اين ميان به وجود آمد تفاوت شرح وظايف وزارتخانه ها بوده که موجب بروز اشکالات زيادي در حوزه هاي مربوط شد. از اين رو طرح انتزاع وزارتخانه راه و شهرسازي در مجلس مطرح شد که براساس شنيده ها حکم قطعي براي اين تفکيک به پنج ماه بعد جهت تصميم گيري موجه تر در اين خصوص موکول شده است.
برچسب ها: وزارتخانه ، مسکن ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار