تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: کسی که منتظر واقعی امام زمان (عج) است باید اعتقادات خود را کامل و راسخ کرده و عمل صالح انجام دهد و به مرجعیت شیعه و ولایت فقیه التزام داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سید محمد سعیدی در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اهمیت مسئله امام شناسی اظهار داشت: روایت «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتته جاهلیه» تکلیف همه انسان‌ها را تا ابد در زمینه امام شناسی مشخص کرده است.

وی ادامه داد: امشب، شب قدر و شب نزول ملائکه است و زائران مسجد مقدس جمکران نیز همچون ملائک الله میهمان امام زمان (عج) هستند، همه ما باید از این فضا برای کسب فیض و معرفت استفاده کنیم؛ منتظر حقیقی امام زمان (عج) باید سعی کند معرفت خود را به این حضرت بیش از پیش افزون کند؛ زیرا امام زمان (عج) واسطه فیض الهی است و اگر امام زمان (عج) نباشد رشته هستی از بین می‌رود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد: روزی پیامبر اکرم (ص) در خصوص سفارش به ولایت امام علی (ع) مورد سوال واقع شدند که ایشان فرمودند که اگر فکر می‌کنید من علی (ع) را از روی خویشاوندی به عنوان مولا معرفی کردم باید بگویم که ایشان برترین تمام هستی است و اگر می‌خواهید در دنیا و آخرت رستگار شوید باید دست خود را در دست ایشان گذاشته و از وی پیروی کنید.

وی ادامه داد: کسی که منتظر واقعی امام زمان (عج) است در مرحله اول باید اعتقادات خود را کامل و راسخ کرده و عمل صالح انجام دهد و به مرجعیت شیعه و ولایت فقیه التزام داشته باشد؛ کسی که منتظر حضرت ولی عصر (عج) است باید از نظر عاطفی، قلبی و روحی منتظر حضرت باشد تا بتواند در جامعه تأثیرگذار باشد./س

برچسب ها: قم ، منتظر ، واقعی ، امام ، زمان ، ولایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.