معاون وزير راه وشهرسازي گفت: سند ملي توانمند سازي و ساماندهي سكونتگاه هاي غير رسمي فضای جدیدی را در برنامه برنامه‌ریزی شهری کشور ایجاد کرده است.

مجيد كيان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه گذار از رویکرد حذفی به رویکرد توانمندسازی به عنوان اصلی ترین هدف سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی است افزود: سند ملي توانمند سازي و ساماندهي سكونتگاه هاي غير رسمي فضای جدیدی را در برنامه برنامه‌ریزی شهری کشور ایجاد کرده است.
وي با بيان اينكه ‌سند توانمندسازی هر چند با هدف اوليه شکل‌گیری سیاست‌های پیشگیرانه تهیه شده است ، افزود:‌ ‌سند توانمندسازی در عمل مي‌تواند به ‌عنوان ظرفیتی مناسب براي يكپارچه‌ ساختن مديريت شهري چه در عرصه تصميم‌سازي و چه در عرصه تصميم‌گيري و اجرا جهت رفع مشكلات سکونتگاههای غیررسمی شهرهای کشور به شمار آيد.
 معاون وزير راه وشهرسازي  در ادامه اظهار داشت:‌چاره نهائي اسكان غيررسمي و پيشگيري كامل تكوين آن در گرو تحولات ساختاري  دراز مدتي  است كه  ريشه‏ كني فقر ، توسعة همه جانبه و ايجاد تعادلهاي منطقه‏ اي در كشور را به دنبال آورد.
مدير عامل شركت مادر تخصصي عمران وبهسازي ايران در ادامه تصريح كرد: مشكل اسكان غيررسمي را نه مي توان ناديده گرفت و نه خود به خود  حل شدني است و با توجه به گستـرش روزافزون آن لازم است هـرچه زودتـر براي اين مسئله چاره انديشي شده و چگونگي مداخله هماهنگ و همه جانبه بخش دولتي  عمومي در اين مسئله روشن گردد.
كيان پور در ادامه توضيح داد  لازمه نهادینه شدن موضوع توانمندسازي و ساماندهي سكونتگاههاي غيررسمي در ساختارمديريت شهري کشور افزایش تعامل و هم افزایی و هماهنگی بین بخشی در این زمینه است.
وي در ادامه اظهار داشت: ستادهاي توانمند سازي سكونتگاه هاي غيررسمي  بسترسازی لازم را جهت تعامل نمایندگان محلی و مدیریت شهری به عنوان  یک نهاد فرامحلی نظارتی و کنترلی جهت هدایت تصمیمات برای اجرایی شدن برنامه هاي توانمندسازی و ساماندهي سکونتگاههای غیر رسمی را فراهم می کند.
كيان پور در ادامه افزود: تاکنون 18جلسه ستاد ملی توانمندسازی و 800 جلسه ستاد توانمندسازي استاني، شهرستاني و كميته هاي تخصصي،شورای مسکن با مصوبه  به منظور راهبري و تصويب و اجراي برنامه هاي ساماندهي و توانمندسازي سكونتگاههاي غيررسمي برگزارشده است.
معاون وزير راه وشهرسازي در ادامه گفت: به منظور ایجاد هماهنگی بین بخشی تفاهم نامه های متعدد در سطوح ملی واستانی از قبیل تفاهم نامه با سازمان بهزیستی کشور،معاونت اجتماعی ناجا ،نهاد کتابخانه های عمومی کشور وسازمان فنی و حرفه ای مبادله اي انجام شده است.
مدير عامل شركت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران خاطر نشان كرد:‌ در حال حاضر پیش نویس 7تفاهم نامه همکاری بین بخشی( با سازمان شهرداریها ودهیاریهای کشور،کمیته امداد ،هلال احمر،وزارت کشور،تعاون،کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت و درمان،وزارت ورزش وجوانان) تهیه شده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار