معاون وزير راه وشهرسازي گفت:‌سکونتگاه‌های غیررسمی تهديدي جدي براي پايداري و انسجام جامعه شهري است

مجيد كيان پوردر گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه از پديده‏هاي عمده ناپاپدار كننده شهري سكونتگاه هاي غير رسمي است گفت: سكونتگاه هاي غيررسمي به ويژه در كشورهاي درحال توسعه گونه اي شهرنشيني با مشكلات حاد روبه رو است كه بنابر مشاهدات جهاني درحال گسترش فزاينده است.


معاون وزير راه وشهرسازي در ادامه تصريح كرد:  اسكان غير رسمي  و گسترش آن ، به مخاطره انداختن محيط زيست و تحميل هزينه‏اي بيشتر براي حل مشكلات در مقايسه با هزينه پيشگيري از آنها،  تهديدي جدي براي پايداري و انسجام جامعه شهري و نيازمند تدابير ويژه‏ اي براي ساماندهي و جلوگيري از گسترش آنها در آينده است.


مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران با اشاره به اينكه اسكان غيررسمي از زمينه‏اي فراتر از مكان آن نشأت و بر محيطي فراتر از مكان آن نيز تأثير مي‏گذارد افزود:  چاره جوئي اين مساله به سياستگذاري و اقداماتي نه فقط در سطح محلي آن، بلكه در سطح ملي نياز دارد.

وي خاطر نشان كرد:‌ تهیه و تصویب سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در بهمن ماه 1382 را می‌توان اولین اقدام جدی جهت مدیریت خدمات‌رسانی به سکونتگاه‌هاي غيررسمي دانست.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار