عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: امام علی (ع) در نهج البلاغه در رابطه با هر مطلب و مشکلی سخن گفته و راه چاره و نسخه هر کدام را نشان داده است؛ این کتاب بسیار چاپ می شود اما متاسفانه مطالعه نمی شود و بیشتر به ظواهر اهمیت داده می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام رضا نیا ابراز کرد: لازم است کتاب نهج البلاغه به اندازه فهم هر انسانی و برای هر دوره ای از تحصیل به صورت ساده ترجمه شود و به دانش آموزان و دانشگاهیان تدریس شود چرا که کم اطلاعی از امام علی (ع) که نقطه شفا بخش است، با این عمل تا حدی جبران می شود.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: بسیاری از ما انسان ها داشتن مشکلات زیاد را از دلایلی عنوان می کنیم که نمی توانیم اینگونه کتاب ها را مطالعه کنیم در حالی که امام علی (ع) برای سالیان زندگانی انسان نسخه راه درست را نوشته اند و این مطلب مظلومیت این امام (ع) را بیشتر نشان می دهد و این که ما ایشان را در گفتار و لفظ بسنده کرده ایم؛ عزاداری می کنیم اما به شناخت امام علی (ع) که توصیه های فراوانی نیز شده است نمی پردازیم.

وی با اشاره به این حدیث از پیامبر گرامی اسلام که می فرماید من شهر علم هستم و علی (ع) دروازه آن و هرکس می خواهد وارد شهر علم شود باید از دروازه آن وارد شود؛ یادآور شد: باید در دروس خارج حوزه در رابطه با شخصیت های بزرگ اسلام همچون رسول خدا (ص) و امام علی (ع) بسیار بحث شود و وجود چنین کلاسی یکی از بزرگ ترین نیاز حوزه علمیه که مرکز نشر معارف اسلام و اهل بیت (ع) است، می باشد.

حجت الاسلام رضا نیا عنوان کرد: امروز جوانان تشنه معارف الهی هستند و اندیشمندان حوزه و دانشگاه باید در توان خود به حقایق باطنی و معرفتی بپردازند و فرمایش های امام علی (ع) در نهج البلاغه را به جوانان بچشانند و در این باره ترجمه نهج البلاغه به زبان های مختلف بسیار مهم است./س

برچسب ها: قم ، نهج ، البلاغه ، پاسخگو ، مشکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.