شاخص فرابورس(ایفکس)با 3.83 واحد افزایش بر عدد 620 واحد ایستاد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در آخرین روز کاری معاملات بازار فرابورس ،58.6 میلیون سهم و اوراق به ارزش 385 میلیارد ریال در 13هزارو 623 دفعه توسط سهامداران دست به دست شد و شاخص فرابورس (آیفکس) با رشد 0.62درصدی، 3.83 واحد افزایش یافت و در620.37 واحد ایستاد.

در میان شرکت های فرابورسی ، بیشترین حجم معاملات به داد و ستد 13.2میلیون سهم ذوب آهن اصفهان به ارزش 46.5 میلیارد ریال اختصاص داشت و پس از 4.9درصد رشد هر سهم نرخ 3523 ریال رسید. از سوی دیگر کمترین حجم معاملات همچون روز گذشته به شرکت بازار پایه ای رهشاد سپاهان متعلق بود و تنها 1000سهم آن معامله شد.
 
در عین حال شرکت های شمال شرق شاهرود ،ذوب آهن ، توکا ریل و روی زنگان، با بیشترین رشد قیمت همراه بودند و مرجان کار ، روان فناور و قند شیروان و قوچان و بجنورد ،بیشترین کاهش قیمت نصیبشان شد.
 
این گزارش می افزاید، در معاملات بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم مبادلات را اجاره مپنا با داد و ستد 50هزار و 70برگه به خود اختصاص داد.
 
طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی دو شرکت بیمه ای سامان و میهن ، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی هر سهم، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد و همچنین  نماد معاملاتی اوراق اجاره نفت پارس ،پس از پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق، معامله شد.
 
افزون بر این ، هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن نوسان کاهش قیمت داشت؛ بیشترین کاهش قیمت به امتیاز تسهیلات مسکن آذر 89 متعلق بود و هر برگه  با افت 4.9درصدی، به نرخ 373هزار و 730 ریال را ثبت کرد .
معامله بلوک نیروگاه دز  به شنبه موکول شد
 
 این گزارش حاکی از ان است که رقابت کارگزاران برای تصاحب بلوک  49 درصدی سهام شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز به سرانجام نرسید و ادامه این معامله شنبه 12مرداد در بازار سوم فرابورس دنبال می شود. 

 در دومین روز رقابت میان خریداران برای خرید بلوک 49درصدی معادل 490 سهم شركت توليد و بهره برداري سد نیروگاه دز از سوی سازمان خصوصی سازی ، قیمت هر سهم این بلوک به 32میلیون و 419هزار ریال افزایش یافت وادامه معامله به شنبه 12مرداد در بازار سوم موکول شد.

برچسب ها: بورس ، شاخص ، فرابورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار