نشريه "کريستين ساينس مانيتور"

تشديد تحريم ها عليه ايران فرصت تعامل با آن کشور را از بين خواهد برد

تحليلگر روزنامه آمريکايي "کريستين ساينس مانيتور" در مقاله جديد خود با اشاره به تلاش گروهي از نمايندگان آمريکايي به تشديد تحريم هاي ضد ايراني عليه کشورمان اين اقدام را باعث از بين رفتن امکان تعامل ميان ايران و آمريکا مي داند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کريستين ساينس مانيتور، "هووارد لافرانچي" تحليلگر "کريستين ساينس مانيتور" با انتقاد از تصميم قانونگذاران آمريکايي در مورد وضع تحريم هاي شديدتر عليه کشورمان مي نويسد "حسن روحاني" مراسم تحليف رياست جمهوري خود را بزودي برگزار مي کند اما وضع تحريم هاي تازه از سوي دولت آمريکا عليه برنامه هسته اي ايران فرصت بهبود روابط ميان ايران و آمريکا را از بين مي برد." 

نويسنده مقاله با اشاره به موضع دوپهلو و متناقض دولت آمريکا در قبال کشورمان مي نويسد زماني که روحاني در انتخابات پيروز شد اوباما اظهرا داشت که خوساتار بهبود روابط جدي تر با ايران است اما اکنون صداهاي متفاوتي از کنگره به گوش مي رسد که خواستار تشديد تحريم ها عليه ايران است. آيا اکنون زمان مناسبي براي وضع تحريم ها عليه برنامه هسته اي ايران است؟

کنگره آمريکا روز چهارشنبه به اين پرسش پاسخ خواهد داد با اين حال کاخ سفيد با تصويب اين طرح مخالف است و آن را باعث از بين بردن امکان بهبود روابط دوجانبه مي داند.

در اين ميان "تريتا پارسي" معتقد الست که تصويب اين طرح پاسخ خصمانه اي از سوي دولت آمريکا به پيروزي "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ملت ايران خواهد بود. "مارک دوبوويتز" رييس بنياد موسوم به "دفاع از دموکراسي" نيز معتقد است که دولت اوباما مي بايستي با ايران تعامل کند.

دولت اوباما نيز هفته گذشته با برداشتن بخشي از تحريم ها عليه واردات دارو به ايران تمايل خود به تعامل با ايران را نشان داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار