مدیر کل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: نیازهای خانواده های ایتام از معیشتی و عمومی به تامین مسکن و نیازهای فرهنگی وتحصیلی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران رضا نوروزی در همایش ملی تکریم حامیان طرح اکرام ایتام و خانواه ی محسنین با بیان اینکه نیازهای خانواده ی ایتام در حوزه ی معیشتی وعمومی تامین شده است گفت: امروز در کمیته امداد برنامه ریزی به سمت تامین آینده ی این خانواده ها چون بیمه آتیه ساخت مسکن با کمک حامیان و هزینه های تحصیلی برای ایتام رفته است و پرداخت کمک هزینه ازدواج یکی ازکارهای ویژه ای است که حامیان از ابتدای کار همراه امداد بوده است.
وی در ادامه به چالش های پیش روی کمیته امداد اشاره کرد و افزود:با بالا رفتن هزینه های فقر زدایی در کشور، پرداختن به دیگر ابعاد زندگی فقرا نیازمند هزینه ها و سرمایه گذاری ویژه ای است که نقش حامیان در رفع چنین مسائلی بسیار موثر است.
نوروزی با بیان اینکه امروز نیازمندان مطالبات و نیازهای جدیدتری دارند گفت: نیازهای جدید و غیر معیشتی فقرا و آسیب های اجتماعی که به آن ها وارد می شود کمیته امداد را با چالش بزرگی روبرو کرده است.
*  4 درصد حامیان زیر 18 سال هستند
امروز فرهنگ حمایت از ایتام  و رسیدگی به نیازمندان در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است به طوریکه در شبکه حامیان کمیته امداد از تمام اقشار مختلف جامعه و در تمام سنین، حضور دارند.
وی افزود: کمیته امداد در صدر است که با اقدامات فرهنگی و تبلیغی گسترده ی شبکه ی اجتماعی حامیان که نقطه ی مشترک آن عمل صالح و الهی رسیدگی به نیازمندان است گسترش دهد.
نوروزی در ادامه اظهار داشت:برگزاری 25 هم اندیشی تخصصی حامیان ویژه از گروه های مختلف، رونمایی از کتاب حمایت از ایتام،‌گسترش طرح اکرام ایتام به خانواده های نیازمند غیر فوت سرپرست معروف به طرح محسنین از جمله اقدامات اجتماعی صورت گرفته در سال 91 بود.
وی در پایان یادآور شد: رسیدگی به ابعاد فرهنگی واجتماعی زندگی ایتام و نیازمندان که از مطالبات حامیان بوده است، سیاست در حال تغییر کمیته امداد در طرح اکرام ایتام است./ل
برچسب ها: تکریم ، حامیان ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار