در نشست کارگروه معدن استان کرمان میزان 500 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ریالی صندوق توسعه‌ی ملی برای انجام عملیات اکتشاف ، بهره‌برداری معادن و فراوری مواد معدنی به استان کرمان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در حاشیه‌ی نشست کارگروه معدن استان درباره ی مصوبات این کارگروه افزود: اعتبار 500 میلیارد تومانی با کمک استانداری و دبیرخانه‌ی کارگروه اشتغال به واحدهای معدنی بخش خصوصی تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین در این نشست مقرر شد تا در راستای ساماندهی اراضی اطراف سنگ آهن سیرجان، طرح جامع شرکت گل‌گهر توسط سازمان ایمیدرو بررسی و به استان ابلاغ شود.

عابدی‌نژاد با اشاره به طرح کک‌سازی راور به عنوان یکی از مصوبات سفر هیات دولت به استان کرمان ، خاطر نشان کرد: در مورد تأمین خوراک این طرح مقرر شد با صدور مجوز گواهی کشف معدن زغال‌سنگ خمرود ، تأمین خوراک کک‌سازی راور از این معدن انجام شود.

وی گفت: در راستای فرآوری مواد معدنی در استان مقرر شد، جواز 2.5 میلیون تن گندله و 2.5 میلیون تن کنستانتره برای شرکت‌های زیرمجموعه‌ی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در شهرستان‌های سیرجان و بردسیر صادر شود.

عابدی نژاد با اشاره به وضعیت شرکت‌هایی که معادن را در اختیار گرفته‌ اما عملیات اکتشاف را انجام نداده‌اند، تصریح کرد: طبق قانون معادن ، مجوز تمام شرکت‌هایی که معادن را در اختیار گرفته ولی عملیات اکتشاف یا بهره‌برداری را انجام نداده‌اند (مانند معدن اسفندقه در جنوب کرمان) ، باطل می‌شود./س

برچسب ها: اختصاص ، اعتبار ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.