هوای بسیار خنک همراه با ریزش های متناوب باران در چله تابستان قسمت وسیعی از استان اردبیل را در بر می گیرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / براساس اعلام کارشناسان اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل بررسی نقشه های پیش یابی نشانگر نفوذ یک سامانه جوی به شکل نسبی فعال است که با جریان های ناپایدار در سطوح میانی جو همراهی دارد.

با نفوذ این سامانه به استان اردبیل انتظار می رود که از شامگاه دیروز آسمان اردبیل و قسمت وسیعی از این استان ابری و در بلندی ها و نیز نقاط سردسیر و کوهستانی مه آلود شود.

ساکنان نقاط زیر پوشش فعالیت این سامانه جوی از امروز تا پایان هفته شاهد ریزش باران های خفیف به شکل باران ریزه خواهند بود و اوج فعالیت بارشی آن در روز سه شنبه به شکل رشد و گسترش ابرهای جوششی طوفانزا موسوم به کومولونیمبوس و رگبار و رعد و برق خواهد بود.

به لحاظ همراهی این سامانه با جریان پرفشار سرد سطح زمین عرض های شمالی وزش باد خنک و کاهش دمای هوا تا هشت درجه سلسیوس (سانتیگراد) در استان اردبیل به خصوص در نوار شمالی و نیز نواحی کوهستانی منتهی به استان گیلان انتظار می رود.

ساکنان اردبیل از 10 روز قبل به لحاظ نفوذ پی در پی جریان هوای سرد شمالی و نیز یک سامانه ناپایدار ؛ خنک و در یکی دو روز همراه با ریزش باران خفیف بود ولی امروز با پایداری نسبی هوا اندکی بر گرمای هوا افزوده شده و درجه حرارت در ایستگاه مرکزی اردبیل به 28 درجه بالای صفر رسید.

اردبیل از نقاط بسیار سردسیر ایران زمین است و بسیار اتفاق می افتد که ساکنان این شهرستان در چله تابستان به دلیل نفوذ هوای سرد و خنک لباس ضخیم برتن و لوازم گرمایشی را روشن نمایند/س.

برچسب ها: اردبیل ، هوای ، خنک ، و ، بارانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.