مدير عامل صندوق حمايت از صنعت زنبورداران از افزايش سرانه درآمد زنبورداران با ساماندهي بازار خبر داد.

بهزاد بانکي پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: صندوق حمايت از صنعت زنبورداري اسفند 91 با سرمايه 35 ميليارد ريالي مشارکت 120 اتحاديه از سراسر کشور تشکيل شد.

وي با بيان اينکه فعاليت اين صندوق از ابتداي سال 92 به طور رسمي آغاز کرد، افزود: تاکنون بالغ بر 12 ميليارد ريال منابع در اختيار حدود 35 متشکل زنبورداري قرار گرفته است.

مدير عامل صندوق حمايت از صنعت زنبورداري گفت: با گسترش همکاري‌ها توانستيم از ظرفيت‌هاي صندوق توسعه تعاون بهره‌مند شويم.

بانکي پور افزود: تلاش کرديم تا ساير ظرفيت‌هاي بالقوه‌اي که قانونگذار براي صندوق حمايت از توسعه صنعت زنبورداري در نظر گرفته را رسميت دهيم که مهمترين آن بيمه زنبورداران بود.

وي اضافه کرد: طرفي در دستور کار داريم که بر مبناي آن از ظر فيت بيمه‌هاي خصوصي براي زنبورداران استفاده کنيم ولي هنوز اجرايي نشده است.

بانکي پور تاکيد کرد: در آينده نزديک سرانه درآمد زنبورداران را به وسيله توسعه بازار افزايش مي‌دهيم که لازمه آن ساماندهي بازار است تا ارزش افزوده محصولات به توليد کنندگان باز گردد.

وي با بيان اينکه تامين نهاده‌هاي مورد نياز صنعت زنبورداري از ديگر اين صندوق است، افزود: زنبورداران در مقاطعي از سال به لحاظ شرايط اقليمي براي حفظ جمعيت کندوها مجبور به استفاده از شکر هستند که براي تامين شکر مورد نياز آنها با پيگيري‌هاي انجام شده حواله 3 هزار و پانصد تني شکر را از وزارت بازرگاني دريافت کرديم که متاسفانه لغو شد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سرانه ، درآمد ، زنبور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار