در حالی که قاضی ارتش آمریکا در آ‌ستانه تصمیم گیری در خصوص حکم برادلی منینگ، تحلیلگر سابق اطلاعاتی ارتش این کشور قرار دارد معترضان در ده‌ها شهر جهان از مسوول این دادگاه خواستند منینگ را آزاد کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری راشاتودی، اعتراضات در ده‌ها شهر سراسر آمریکا و جهان برگزار شد. معترضان در قالب آنچه که "روز بین المللی عمل" خوانده بودند این تظاهرات را برگزار کردند.
معترضان در شهر لندن و میلان ترافالگار علامت‌هایی به دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: "برادلی منینگ را آزاد کنید".
با این وجود تعداد معترضان چندان زیاد نبود. اعتراضاتی نیز در تعدادی دیگر از شهرهای بین‌المللی از جمله بروکسل و پرت در استرالیا برگزار شد. تظاهرات به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده بود تا با مرحله صدور مجازات محاکمه برادلی منینگ تلاقی پیدا کند.
برادلی منینگ، سرباز افشاگر اسناد محرمانه آمریکا به وب سایت ویکی لیکس است که در این محاکمه ممکن است به حبس ابد محکوم شود.
همچنین تظاهرات دیگری در حمایت از برادلی منینگ در 40 شهر آلمان از جمله فرانکفورت، هامبورگ، مونیخ و برلین برنامه‌ریزی شده بود که بزرگترین تظاهرات مربوط به شهر فرانکفورت بود.
اعتراضات اولیه از روز جمعه در حالی که دادستان‌ها و وکلای مدافع در حال خاتمه دادن به بحث‌های خود بودند، برگزار شد.
تظاهرکنندگان دروازه‌های یک ساختمان ارتش آمریکا در واشنگتن را که دفتر جفری بوکانانی، مقام برگزار کننده دادگاه برادلی منینگ در آن قرار دارد، مسدود کردند. آنها بنرهایی به دست گرفته بودند که روی آن نوشته شده بود: "بوکانات، انتخابات باتوست" و "حقیقت برابر با خیانت نیست".
اما کیپ، سازمانده اعتراضات در واشنگتن که از اعضای شبکه حمایت از برادلی منینگ است در سخنرانی در این تجمع گفت: اکنون زمان آن است که ما کلمه وطن پرست را باز پس بگیریم. امروز آن وطن پرستی که ما نیاز داریم کسی نیست که از همه اقدامات و تاریخ کشور ما دفاع کند بلکه کسی است که به دنبال دفاع از آینده کشور ما باشد و خطرات را بپذیرد تا تضمین کند این آینده آینده‌ای درست خواهد بود.
در این تجمع همچنین کهنه کاران جنگ‌های ویتنام و عراق و همچنین فعالان از یمن و عراق سخنرانی کردند. نماینده‌ای نیز از سوی بنیاد یاد بود صلح آمریکا که جایزه صلح سال 2013 خود را به برادلی منینگ اعطا کرد نیز در این تجمع حضور داشت.
برادلی منینگ 25 ساله به دلیل افشای صدها سند نظامی و دیپلماتیک محرمانه آمریکا به وب سایت ویکی لیکس ممکن است به حبس ابد محکوم شود. وی در قبال اتهام سوء عملکرد در رابطه با اطلاعات محرمانه که حداکثر مجازات آن 20 سال زندان است اظهار بی‌گناهی کرده است.
وی از بابت اتهامات کمک به دشمن، جاسوسی، تقلب کامیپوتری و دزدی فدرال با مجازات حبس ابد رو به رو است.
سرهنگ دنیز لیند، قاضی دادگاه نظامی برای منینگ، حکم داده است که منینگ به طور غیرقانونی بازداشت شده و در هر مجازات حبسی که دریافت کند باید 112 روز از آن کسر شود.
وی تاکید کرده یک روز پیش از تشکیل مجدد دادگاه در ماه اوت برای اعلام حکم نهایی، این اتفاق را اعلام خواهد کرد.





برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، منینگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار