رييس شوراي اطلاع رساني شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران از برگزاري نخستين نشست مطالعاتي آزمايشگاه ملي نفت و گاز اين شركت با مشاركت دانشگاه آزاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ابوالحسن غلامي با بيان اين مطلب گفت: طرح مطالعاتي تاسيس آزمايشگاه ملي نفت و گاز از سال گذشته به پيشنهاد نماينده شهرستان هاي گچساران و باشت در مجلس شوراي اسلامي، در دستور كار شركت نفت و گاز گچساران و دانشگاه آزاد اسلامي اين شهرستان قرار گرفت.
وي آزمايشگاه ملي نفت و گاز را يكي از طرح هاي مهم و تاثير گذار در زمينه اشتغال زايي و ايجاد بستر لازم براي كارهاي مطالعاتي در كشور دانست و گفت: در مجموع، طرح مطالعاتي سه آزمايشگاه ملي نفت و گاز در كشور در دست بررسي است كه يكي از اين آزمايشگاه ها در صورت تصويب در گچساران راه اندازي خواهد شد.

غلامي تصريح كرد: پتانسيل هاي خوب رشته هاي مهندسي نفت، شيمي و شيمي كاربردي در سطح شهرستان گچساران در كنار منابع عظيم نفت و گاز اين شهر موجب شده است گچساران به عنوان يكي از گزينه هاي اصلي براي تاسيس اين آزمايشگاه ملي انتخاب شود.

وي اظهار داشت: در صورت تصويب اجراي اين طرح در وزارت نفت و دانشگاه آزاد اسلامي، آزمايشگاه ملي نفت و گاز به عنوان نخستين واحد تحقيقاتي جنوب كشور در زمينه نفت و گاز در اختيار دانشجويان، پژوهشگران، متخصصان و اساتيد دانشگاه قرار خواهد گرفت.
 
غلامي همچنين بررسي نحوه ايجاد و آماده سازي زيرساخت هاي لازم براي اجراي اين طرح را از مهمترين محورهاي نخستين نشست كارشناسان نفت و گاز گچساران و دانشگاه آزاد عنوان كرد و افزود: در نشست هاي بعدي، محورهاي تخصصي اجراي اين طرح و شرح نيازها توسط كارشناسان مورد بررسي قرار مي گيرد.

بر اساس اين گزارش، اين نشست با حضور مديرعمليات و روساي ادارات آزمايشگاه­هاي شيميايي و مهندسي توليد شركت نفت و گاز گچساران، معاونت پژوهشي دانشگاه آزاد اين شهرستان و به ميزباني روابط عمومي نفت و گاز گچساران برگزار شد.

گفتني است: شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران يكي از مهم ترين شركت هاي تابعه مناطق نفتخيز جنوب است كه با داشتن هشت آزمايشگاه شيميايي نفت و گاز به منظور كنترل كيفيت نفت و گاز صادراتي، نقش مهمي را در اين زمينه برعهده دارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار