رییس انجمن برنجکاران خوزستان گفت: کشاورزان از توزیع نامنظم کودهای شیمیایی ناراضی‌اند زیرا میزان کودهای توزیع شده در شهرستان‌ها یکسان نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، محمد سواری عنوان‌کرد: به‌طور مثال در خرمشهر به ازای هر هکتار 25 کیلوگرم کود شیمیایی و در برخی شهرستان‌های دیگر تا 100 کیلو توزیع شده است؛ آیا دلیل، کمبود کود است یا توزيع این نهاده در شهرستان‌ها متفاوت بوده است.

وی با اشاره به آغاز بیمه برنج بیان‌کرد: بیمه برنج آغاز شده و نرخ بیمه‌گذاری نیز همانند سال‌گذشته است؛ بنابراین کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی و دفاتر صندوق بیمه کشاورزی اقدام به بیمه کردن محصول خود کنند.

رییس انجمن برنجکاران خوزستان در خصوص عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی اظهارکرد: متاسفانه این صدوق نسبت به تعهدی که به کشاورزان دارد کاری انجام نمی‌دهد. غرامت باید به‌نسبت تورم کشور به کشاورزان پرداخت شود اما صندوق بیمه در این زمینه سلیقه‌ای عمل می‌کند.

سواری در ارتباط با تفاوت آمار میزان کشت سازمان جهاد کشاورزی با انجمن برنجکاران خاطرنشان‌کرد: تفاوت آمار در این است که سازمان جهاد کشاورزی آمار خود را از مراکز خدمات کشاورزی و امور آب می‌گیرد و انجمن برنجکاران کمیته کشت‌های مجاز و غیرمجاز برنج را اعلام می‌کنند.

وی ادامه‌داد: در بعضی مناطق کشت برنج به صورت غیرمجاز انجام می‌شود، به‌طوری که کشاورزان این مناطق از منابع آب برداشت می‌کنند که نیاز به مجوز ندارد و به همین علت در آمار امور آب ثبت نمی‌شود./س
برچسب ها: گله مندی ، برنجکاران ، کود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.