رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: 28 درصد عسل استان در شهرستان زنجان تولید می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران احمد موسوی اظهار کرد: شهرستان زنجان در میزان تولید عسل در سطح استان موقعیت برتر را دارد.

وی به وضعیت فعلی شهرستان زنجان در میزان تولید عسل استان اشاره کرد و افزود: شهرستان زنجان مقام نخست استان را در میزان عسل تولیدی دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان وضعیت تولید عسل این شهرستان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: شهرستان زنجان به طور متوسط سالانه 270 تن عسل تولید می‎کند.

وی تولید 270 تنی عسل در زنجان را یادآور شد و تاکید کرد: تولید این میزان عسل در سطح استان مناسب و قابل توجه است.

موسوی عسل را یکی از محصولات مهم تولیدی در بخش دام و طیور برشمرد و گفت: شهرستان زنجان در میزان تولید محصولات کشاورزی و دامی شرایط مساعدی دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به مقدار مصرف عسل در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: سالانه 287 تن عسل در شهرستان زنجان مصرف می‎شود.

وی با بیان اینکه کمیت و کیفیت محصولات تولیدی در بخش دام و طیور همواره مورد توجه قرار دارد، خاطرنشان کرد: شهرستان زنجان در میزان تولید محصولات دامی حائز رتبه‌های نخست استانی است.

موسوی به تولید محصول شیر اشاره کرد و گفت: شیر یکی از فراورده‎های مهم لبنی است که از محصولات مهم تولیدی در بخش دام و طیور شهرستان زنجان محسوب می‎شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گوشت قرمز را نیز یکی از محصولات مهم تولیدی در زنجان برشمرد و تاکید کرد: در تولید این محصول نیز وضعیت مساعدی داریم.

وی به محصولات باغی شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: محصولات باغی این شهرستان دارای کمیت و کیفیت مناسبی است.

موسوی سیب را یکی از محصولات مهم تولیدی در بخش باغی شهرستان زنجان عنوان کرد و افزود: سیب از محصولات مهم باغی در سطح استان بوده که هم‌اکنون عملیات برداشت آن در حال انجام است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان کیفیت سیب تولیدی در زنجان را مناسب دانست و اظهار کرد: کیفیت تولیدی سیب زنجان در سطح استان و کشور مناسب ازریابی شده است.

وی با بیان اینکه باید نسبت به تولید محصولات ارگانیک تلاش کرد، گفت: شهرستان زنجان محصولات ارگانیک و سالمی را تولید و در بازار عرضه می‎کند.

موسوی کمیت محصولات تولیدی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی شهرستان زنجان در بیشتر بخش‎ها مازاد بر نیاز شهرستان و استان است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان افزایش تولید را یکی از اولویت‌های مهم در بخش کشاورزی این شهرستان عنوان کرد و افزود: نسبت به تولید محصولات با کیفیت و کمیت مناسب در سطح شهرستان تلاش می‎شود.
برچسب ها: عسل ، زنجان ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.