"عدلي منصور" رئيس جمهور موقت مصر جمعه از طرفداران محمد مرسي رئيس جمهور برکناره شده اين کشور خواست به تجمع خود پايان دهند و به خانه هايشان بازگردند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ، وي غروب جمعه در مصاحبه تلفني با يک شبکه تلويزيوني داخلي خطاب به طرفداران مرسي به ويژه جمعيتي که در ميدان رابع العدويه در قاهره و ميدان نهضه نزديک دانشگاه قاهره در جيزه تجمع کرده اند گفت: به خانه هاي تان بازگرديد؛ من شخصا قول مي دهم هيچ کس تحت تعقيب قانوني قرار نگيرد.
وي گفت: اگر معترضان در ميدان رابع العدويه قانع شوند که از يک پرونده سوخته و از بين رفته دفاع مي کنند، در اين صورت ترک کردن اين ميدان برايشان شرم آور نخواهد بود.
رئيس جمهور موقت مصر همچنين با اشاره به حضور ميليوني طرفداران ارتش و مخالفان مرسي، از غرب خواست با تماشاي شبکه هاي ماهواره اي، مصري هاي طرفدار دولتش را مشاهده کند.
منصور  اين درخواست را درحالي عنوان کرد که ميليونها نفر از طرفداران و مخالفان مرسي، اردوکشي هاي خياباني را در سراسر اين کشور آغاز کرده اند و اين اردوکشي ها در برخي موارد به درگيري هاي خشونت آميز انجاميده است.
همچنين جمعيت انبوهي در ميدان تحرير در مرکز قاهره حوالي کاخ رياست جمهوري و همچنين ديگر ميادين مرکزي در شهرهاي غربيه ، سوئز  و ديگر استان هاي اين کشور به نشانه حمايت از تلاش هاي ارتش و پليس براي مقابله با "خشونت و تروريسم" اجتماع کرده اند.
در مقابل طرفداران محمد مرسي با تجمع در ميادين مختلف قاهره و ديگر استان هاي مصر ، بازگشت مرسي را به قدرت به عنوان رئيس جمهور مشروع و قانوني مصر خواستار شده اند.
 عدلي منصور در ادامه سخنانش ، خود را رئيس جمهور همه مصري ها و نه يک جناح يا گروه خاص ، دانست.
در درگيري هاي جمعه ميان مخالفان و وفاداران محمد مرسي در شهر ساحلي اسکندريه ، دست کم پنج نفر کشته و بيش از يکصد نفر مصدوم شدند.
در همین حال محمد ابراهيم وزير کشور مصر بامداد امروز شنبه گفت به تظاهرات طرفداران محمد مرسي رئيس جمهوري برکنار شده مصر در چارچوب قانون پايان خواهد داد.
محمد ابراهيم با اعلام اين مطلب در گفتگويي تلويزيوني همچنين به سوالي درباره  قصد ارتش يا نيروهاي پليس مصر براي برهم زدن تحصن در مسجد رابعه العدويه پاسخ داد.
وزير کشور مصر در پاسخ به اين سوال گفت شکايتهايي در اين زمينه از طرف ساکنان محله رابعه يا نهضه که نزديک محل تحصن هواداران محمد مرسي قرار دارد مطرح شده است و دادستان به سرعت در اين زمينه تصميم گيري خواهد کرد و اين وضعيت پايان خواهد يافت. وزيرکشور مصر افزود در چارچوب قانون به اين تجمع پايان خواهد داد. 
از روز سوم ژوئيه که محمد مرسي رئيس جمهوري مصر از سمت خود برکنار شد هوادارانش با برگزاري تظاهرات اعتراض آميز در مسجد رابعه العدويه در حومه شهرک نصر ، بازگشت وي را به قدرت خواستار هستند.
روز جمعه نيز صدها هزار نفر از هواداران و مخالفان مرسي در خيابانهاي چندين شهر مصر تظاهرات برگزار کردند.







برچسب ها: بین الملل ، مرسی ، مصر ، منصور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار