جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا روز جمعه در سنگاپور کاهش تنش را در دریای چین شرقی خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه ; بایدن پس از ملاقات با لی هسین لونگ نخست وزیر سنگاپور به خبرنگاران گفت:ما بارها در مورد افزایش تنش ها در دریای چین شرقی ابراز نگرانی کرده ایم. آمریکا از دو طرف می خواهد تحمیل، ارعاب و تهدید به خشونت را کنار گذارند. بایدن در دومین مرحله از سفر آسیایی خود در سفری دو روزه از سنگاپور دیدن می کند.

بایدن همچنین باردیگر بر موضع اوباما رییس جمهور آمریکا که اخیرا به چین در مورد استفاده از زور و ارعاب همسایگان به سبب مناقشه سرزمینی هشدار داده بود، تاکید کرد.ژاپن چین را به رفتار خطرناک با استقرار نیروی دریایی خود در اطراف جزایر مورد مناقشه متهم می کند. فلیپین و ویتنام نیز چین را به استفاده از عوامل بازدارنده برای تامین منافع خود در دریای چین جنوبی متهم می کنند.

بایدن با اعلام حمایت آمریکا از آزادی تردد در دریای چین جنوبی ، ‌پکن و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ سه آن را ترغیب کرد در این خصوص به توافق برسند.بایدن همچنین با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن که از سنگاپور دیدن می کند، ‌دیدار و بر موضع آمریکا مبنی بر تلاش همه طرف ها برای کاهش تنش در منطقه تاکید کرد.


برچسب ها: بایدن ، کاهش ، تنش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار