امام جمعه قم گفت: رهبری در دیدار مسئولان نظام فرمودند جهت‌گیری‌ دولت‌ها در نظام باید بر اساس قرائت امام باشد و قرائت امام روشن بوده و نیاز به توضیح و تحلیل ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری   در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به نشانه‌های اهل تقوا گفت: راستگویی، رعایت امانت،‌ پایبندی به عهد و پیمان، توجه به مستمندان و محرومان و... از جمله ویژگی‌های اهل تقوا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه هدف از روزه ماه مبارک رمضان تقوا است به تشریح ویژگی‌های حاکم اسلامی در سیره امیرالمومنین پرداخت و اظهار کرد: در حکومت علی(ع) اداره جامعه با نگاه تربیتی دنبال می‌شود و جامعه اسلامی علاوه بر تکامل مادی به فکر تکامل معنوی افراد است.

امام جمعه قم صدق و راستگویی،‌حق محوری، باطل ستیزی و... را از دیگر ویژگی‌های حاکم اسلامی در سیره امام علی(ع) عنوان کرد و بیان داشت: در حکومت اسلامی انتخابات کارگزاران بر اساس تعهد است و کارگزار در چنین حکومتی گره گشای زندگی مردم است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام علی(ع) تصریح کرد: پیشوای نخست شیعیان را در سحرگاه 19 رمضان در محراب مسجد به شهادت رساندند و ایشان در اوج قدرت و مظلومیت ندای فزت و رب الکعبه سردادند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) وقتی که به بازار وارد می‌شد بازاریان را به رعایت تقوا دعوت می‌کرد افزود: شاید قسم خوردن بازاریان موجب رواج داد و ستد ایشان شود ولی برکت را از مال آنها می‌گیرد.

وی فرا رسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب را گرامی داشت و به مقام شامخ آیت الله طالقانی رحمت و درود فرستاد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا و اسراییل پشت پرده این اقدامات و توطئه چینی‌ها هستند خاطرنشان کرد: مردم مصر باید بین خود انس و الفت را بیشتر کرده و با حفظ وحدت از اقدامات دشمن شادکن پرهیز کنند./س

برچسب ها: قم ، قرائت ، امام ، تفسیر ، تحلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.