قرآن كريم قانون اساسی اسلام و كتابی الهام‌بخش برای همه علوم است و از اين رو است كه دشمنان به مقابله با آن پرداخته‌‌اند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آيت‌الله مكارم شيرازی در جلسه تفسير قرآن كريم در دارالقرآن علامه طباطبايی قم، گفت: در آيه 88 سوره اسراء و آيات بعد از آن، شش پيشنهاد مربوط به مشركان نسبت به پيامبر اكرم(ص) وجود دارد كه برخی محال، برخی لجوجانه و برخی نيز پيشنهاداتی بودند كه اگر انجام می‌شدند پيشنهاد‌كننده نابود می‌شد.

وی بيان كرد: وصله سحر به قرآن نمی‌چسبد و فصاحت و بلاغت در اين كتاب آسمانی موج می‌زند اما دشمنان اسلام و قرآن مشغول به فعاليت‌هايی شده‌اندكه گاه صريحا قرآن را آتش زده و يا آن را بر روی كف كفش خود می‌نويسند.

وی ابراز كرد:برخی افراد می‌گفتند كه قرآن زاييده فكر پيامبر است و اخيرا آقايی بيان كرده است كه قرآن روياهای پيامبر است و از طرف ديگر بيان می‌كند كه قرآن را قبول دارم؛ اين در حالی است كه عبارت «حكيم عليم» را در قرآن داريم و وجود عباراتی مانند « انا انزلناه» و «اوحينا اليه» نشان از آن دارد كه قرآن از سوی خداوند فرستاده شده است.

مفسر بزرگ قرآن كريم بيان كرد: در شرايطی هستيم كه دشمنان نقطه اصلی علوم اسلامی را قرآن می‌دانند لذا بايد بيشتر به كتاب آسمانی خود بپردازيم و حوزه علميه قم بيشترين توجه خود را بر اين مسئله بگذارد.

وی ادامه داد: بايد دست به دست هم دهيم و با برگزاری اجتماعات قرآنی، همايش‌ها و .... بتوانيم در مقابل هجمه‌های دشمنان ايستادگی كنيم و همچنان قرآن در راس فعاليت‌های ما باشد./س

برچسب ها: قم ، قرآن ، قانون ، اساسی ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.