
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مدتی است شایع شده برخی از تماس ها که به صورت Miss call روی گوشی ها می افتد بهانه ای برای کلاهبرداری است.
این طور که گفته می شود کلاهبرداران با انداختن Miss call بر روی خطوط مشترکان آن ها را وسوسه می کنند تا با شماره که تماس آن ناموفق بوده تماس بگیرند و تازه از این جاست که قصه کلاهبرداری جدی می شود گفته می شود تماس با این خطوط هزینه چند برابری تماس با خطوط IN را به همراه دارد و در صورت حساب مشترک هزینه تماس با شبکه هوشمند محاسبه می شود اما پاسخ مخابرات به این ابهام :
زارعیان معاون و سخنگوی مخابرات ایران گفت: کلاهبرداری با Miss call تقریباً غیر ممکن است و سرویس هایی که در شبکه مخابرات وجود دارد سرویس هایست که شارژینگش توسط شرکت مخابرات ایران فعال می شود.
وی ادامه داد: یکی از این سرویس ها سرویس IN است به این ترتیب که سرویس دهنده در قبال ارائه خدماتی که به سایر مشتریان می دهد مبلغی از مخابرات درخواست کرده که دوره بعد روی قبض شارژ می شود لذا بعد از این که شماره تلفن توسط مشترک شماره گیری می شود و از طرف مخابرات پیغام داده می شود مبنی بر این که این تماس هزینه ای به همراه دارد که چنانچه موافق هستید گفتگو را ادامه دهید و در غیر این صورت تلفن را قطع کنید لذا در شبکه مخابراتی کشور چنین وضعیتی موجود نیست که بدون دادن پیغام برای مشترک هزینه اضافی لحاظ شود.
زارعیان خاطر نشان کرد: اگر مشترکان هزینه اضافی مربوط به شبکه هوشمند روی قبضشان مشاهده کردند حتماً به شرکت مخابرات استان مربوطه یا روابط عمومی مخابرات اعلام کنند تا موضوع پیگیری شود./ف
دست همه
فردا هم یه مبلغ سنگین میزنن تو قبض هزینه نفس کشیدن تو ایران
واقعا دزدی اینجوری خجالت اوره تو این وضعیت مالی مردم خذاشاهده من خودم هشتم گروه نهمه
الان کی پاسخگوی ماست؟نه بچه ای تو خونه هست که بگیم اون زنگ زده نه ولله نیاز به مشاوره داشتیم. این کامنت ها هم نمیدونم فایده ای داره یا نه. مگه بقیه دزدی هایی که میشه و تو روز روشن همه می دونن طرف دزدی کرده پیگیری ای میشه؟چرا انقد این مملکت همه چیزش مشکل داره؟ چرا هیچکس دلسوز مردم نیست؟
واقعا تو روز روشن دزدی و اگه ما به خارج هم تماس میگرفتم
اینقدر برامون نمیومد
وقتی که خودمخابرات یااپراتورایرانسل یاهمراه اول یا......وقتی که با انهاتماس میگیرید آنقدر شل وآرام آرام صحبت میکنندکه گویا دارندبه مادیکته میگویندوآنقدرلفتش میدهند که حداقل یک الا دو دقیقه طول میکشد ودرآخر نیز موفق به انجام کارت نمیشوی ولی مبلغی درصورت حساب شما هک میشود واین خود دزدی در روز روشن است .
حال ما میخواهیم از کی به کی شکایت کنیم
متاسفانه سو استفاده از این خطوط بسیار زیاد شده است.
چند روز پیش همسرم با فرض رایگان بودن خدمات بانکی به پشتیبانی سامانه صیاد بانک پاسارگاد زنگ زدند و شاید حدود 4 دقیقه این مکالمه طول کشید.
دو روز بعد خط تلفن ثابت منزل قطع شد با ادعای بدهی
به مخابرات مراجعه کردم متوجه شدم مبلغ 156 هزار تومن به عنوان خدمات هوشمند بر روی قبض کارگذاری شده است
من مجددا همان را شماره را گرفتم . متاسفانه هیچ هشداری هم بابت اینکه هزینه های اضافی به عنوان خدمات هوشمند اخذ خواهد شد، اطلاع رسانی نمی شود و به اعتقاد من به عنوان یک شهروند، این مصداق دقیق کلاهبرداری است و متاسفانه مخابرات هم پاسخگو نمی باشد. از سوی دیگر هیچ ضمانتی هم برای صحت خدمات یا راهنمایی ها وجود ندارد و تنها و تنها از مردم کلاهبرداری می شود و این بسیار جای تاسف دارد که مخابرات به خاطر گرفتن کمیسیون از دارندگان این حق، حقوق مردم را به راحتی زیر پا می گذارد. بسیار تلخ است.
واقعاعند دزدیه همجوره دارن مردم رو میچاپن خداازشون نگذره تواین شرایط حال روز روزگار این پولهای الکی رو ازمردم میگرن
اصلا انگار تو قراردادشون برای استخدام نوشتن حتما مردم رو پشت خط تلفن زیاد نگه دارن تا پول بیشتری بگیرن خیلی بده این طور پول درآوردن
قبض تلفن ما هر دوره به مبلغ 20 الی 30 هزار تومان می آمده اما بهمن ماه 99 به صورت یکدفعه ما سورپرایز شدیم و مبلغ 548 هزار تومان اومده که تلفن مارو قطع کردیم مراجعه حضوری به مخابرات داشتیم میگن از شبکه هوشمند استفاده کردید میگیم چی هست ما اصلا نمی دونیم میگه یا مشاوره پزشکی یا تحصیلی یا خدمات بهره گرفتید در صورتی که ما همگی موبایل داریم واصلا از تلفن خونه استفاده نمی کنیم مگر در مواقع ضروری و تلفن شهری لطفا وزیر محترم مخابرات پاسخگو باشه و جلوی این دزدی رو بگیره مگه ما چقدر حقوق میگیریم که بخواهیم 540 هزار تومان هزینه قبض تلفن اونم برای چیزی که نمیدونیم چی هست بدیم لطفا کسی پاسخ بده.
اصلا تماسی با 909 نداااااااااااااااااااااااشتم
این چه وضعیههههههههههههههههههه
من یکبار تماس گرفتم ولی الان ۳ دوره است که هر دوره ۱۸هزار. ۲۰هزار.۱۵ هزار تومان می اید
کسی هم جوابگو نیست
. مثل این که برید توی یک رستوران توی منو قیمت غذاها رو پایین زده باشه ولی توی فاکتور قیمت ها بیشتر باشه علاوه بر این که او رستوران ورودی داره. و به مشتری ها اعلام نکنه خانم یا اقایی که می یان توی رستوران اینجا علاوه بر محاسبه ی هزینه غذا هزینه ی ورودی هم داره. یعنی هم باید پول غذا رو بدی هم باید پول ورودی.
منظور از شبکه هوشمند استانی چیه؟ هر دفعه میاد ما فقط به تلفن ثابت زنگ میزنیم اینترنت نداریم.......