معاون مديرمسئول روزنامه قدس گفت: رسانه‌های مكتوب در حوزه معارفی و قرآن كريم پررنگ‌تر عمل كنند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سيد مصطفي حسينی‌راد در ششمين نشست هم‌انديشی قرآنی كه با موضوع «مطبوعات، خبرگزاری‌ها، حفظ و ارتقای جايگاه قرآنی استان» در حاشيه نمايشگاه بين‌المللی قرآن مشهد در غرفه اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوی برگزار شد، با بيان اينكه امروز رسانه‌های مكتوب برخلاف ساليان گذشته رقبای تازه‌ای همچون رسانه‌های مجازی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های تصويری پيدا كرده‌اند، ‌اظهاركرد: رسانه هاي سنتي از جمله روزنامه‌ها در كنار رقباي تازه همچنان به عنوان رسانه‌های سنتی جايگاه خود را تغيير نداده‌اند.

وی با بيان اينكه از رسانه‌های مكتوب انتظار می‌رود تا در حوزه معارفی و قرآن كريم پررنگ‌تر عمل كنند، عنوان كرد: حوزه مباحث معارفی ما بر دو پايه قرآن و عترت استوار است.

حسينی‌راد با مطرح كردن اين سوال كه رسانه‌ها اعم از مكتوب و غيرمكتوب در كشور ما و در سال‌های اخير تا چه اندازه به حوزه مبانی قرآنی پرداخته‌اند، ابراز كرد: با نگاهی به روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و همه رسانه‌های فعال در كشور می‌توان دريافت كه آنطور كه شايسته است مباحث قرآنی در رسانه‌ها مطرح و كار نشده است.

معاون مديرمسئول روزنامه قدس با بيان اينكه تنها چند شبكه تخصصی در حوزه قرآن صدا و سيما و معارف مشغول به فعاليت‌ هستند، افزود: متاسفانه عطر و شميم مفاهيم قرآنی به صورت جاری در ساير شبكه‌ها، ‌روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها استشمام نمی‌شود.

وی ادامه داد: تمام رسانه‌ها اعم از مكتوب و غيرمكتوب بايد تلاش كنند تا ما را به اهداف اصلی انقلاب اسلامی كه برگرفته از انقلاب پيامبر(ص) عليه طاغوت است، براساس مباحث قرآنی برسانند.

حسينی‌راد با اشاره به فعاليت روزنامه قدس در حوزه مسائل قرآنی گفت: ما در روزنامه قدس در حوزه پرداختن به مسائل قرآنی دو رويكرد مستقيم و غيرمستقيم را پيگيری می‌كنيم كه در حركت مستقيم پوشش اخبار و مراسمات قرآنی در دستور كار قرار دارد و در شيوه غيرمستقيم نيز سعی شده تا مسائل حوزه قرآنی در تمام صفحات روزنامه پخش شود.

معاون مديرمسئول روزنامه قدس با تاكيد بر اينكه ترويج سبك زندگی قرآنی و فرهنگ قرآنی در تمام صفحات روزنامه‌ها و لينك‌های خبرگزاری‌ها يك ضرورت اجتناب ناپذير است، افزود: متاسفانه با بررسی روزنامه‌های كثيرالانتشار می‌توان دريافت كه كمتر روزنامه‌ای صفحه قرآن دارد و روزنامه قدس نيز از اين امر مستثني نبوده و صفحه اي به نام قرآن ندارد كه اين مسئله يك ضعف اساسي محسوب مي شود.

وی ادامه داد: در روزنامه قدس سعی شده تا در صفحه معارف يا ويژه‌نامه‌ها، مباحث حوزه قرآنی پوشش داده شود، اما اين مسئله ضرورت دارد كه بخشی از ويژه‌نامه روزنامه، به صورت مستقيم به اين مباحث بپردازد.

حسينی‌راد با بيان اينكه علاوه بر كار مستقيم پوشش اخبار قرآنی سعی شده است سبك زندگی و مفاهيم قرآنی در تمام صفحات روزنامه ترويج يابد، از عملكرد مسئولان در خصوص متهم كردن رسانه هاي به كم كاري در حوزه قرآن انتقاد كرد و گفت: در سال‌های گذشته بيشترين بودجه وزارت ارشاد به بحث مبانی قرآنی اختصاص يافته است كه ما روزنامه‌ها و رسانه‌ها موظفيم وارد عرصه شده و در جامعه تحرك ايجاد كنيم.

وی همچنين از عملكرد صدا و سيمای استان در اين خصوص انتقاد كرد و افزود: هيچ‌كدام از فيلم‌ها و سريال‌های صدا و سيما سبك زندگی قرآنی را ترويج نمی‌دهند درحالی كه اين رسانه ملی به دليل تسخير بيشتر ذهن مخاطبان بايد در اين زمينه فعاليت پررنگ‌تری داشته باشد.

حسينی‌راد با تاكيد بر اين امر كه رسانه‌ها بايد بيش از گذشته به موضوع بودجه هاي قرآني دستگاه ها ورد پيدا كنند، ادامه داد: يكي از دلايل عدم پوشش مناسب اخبار قراني به دليل وجود روابط عمومي هاي ضعيف در دستگاه هاي متولي قرآن است كه در صورت تقويت اين روابط عمومي ها به طور حتم عملكرد رسانه ها نيز مثبت تر خواهد شد.


برچسب ها: اداره ، کل ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.