دبیر کل حزب الله گفت: مقاومت خاری در چشم صهیونیست ها و هر کسی که خواهان بدی برای لبنان است، باقی خواهد ماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی افطار سالیانه هیئت دفاع از مقاومت اظهار داشت: مهم این است که مقاومت از طرف ملت حمایت شده و مقاومت درستی خود را در نزد مردم لبنان وجهان عربی و اسلامی با ایثار و مقاومت خود کسب کرده است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه مقاومت برای لبنان جایگاهی پیشرفته در منطقه ومعادلات منطقه ای به وجود آورده است، افزود: مقاومت خاری در چشم صهیونیست ها و هر کسی که خواهان بدی برای لبنان است باقی خواهد ماند.
 
دبیر کل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مقاومت همواره برای پایان دادن و ریشه کردن آن مورد هدف هجمه اقتصادی، فرهنگی، معنوی و روانی بوده است اما با این وجود مقاومت مورد اهتمام لبنان، کشورهای عربی،ب ین المللی و منطقه خواه به صورت منفی و یا مثبت است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه از تمامی روسا، احزاب و گروه هایی که اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب الله را محکوم کردند قدردانی می کنیم، افزود: در روزهای اخیر شاهد مواضع ملی وصادقانه ای از سوی این افراد بودیم.
 

*از اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب الله غافلگیر نشدیم

نصرالله همچنین گفت: از اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب الله غافلگیر نشدیم و آن را پیش بینی می کردیم  و ما تنها به دلیل تاخیر در این اقدام شگفت زده شدیم.
 
دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه با تاکید بر این نکته که تمامی شواهد حاکی از فشار گسترده آمریکا و اسرائیل بر اتحادیه اروپا در خصوص درج نام شاخه نظامی حزب الله در فهرست گروه های تروریستی است، اضافه کرد: آشکار است که اسرائیلی ها در پس این تصمیم قرار گرفته اند.

*اروپا در راستای سیاست های صهیونیست ها اقدام کرده واین موضوع بسیار مصیبت بار است
 
وی ادامه داد: این تصمیم تصمیمی اروپایی- اسرائیلی است و در راستای منافع اسرائیل صورت گرفته است و آنچه که طی سالیان اخیر رخ داده بر این نکته تاکید دارد که اروپا در راستای سیاست های صهیونیست ها اقدام کرده واین موضوع بسیار مصیبت بار است.
 
نصرالله همچنین در ادامه تصريح کرد: موضوع مصیبت بار این است که 28 دولت اروپایی در جهت اراده آمریکایی-اسرائیلی حرکت کرده اند و این به معنای آن است که این موضوع از قبل مطرح بوده و هر یک از اعضای اتحادیه اروپا این تصمیم را غیرقانونی برشمرده اند مگر با تهدید و هجمه برای رای دادن به این تصمیم روبرو شده اند.
 
وی همچنین گفت: در هر لحظه احساس می کنم که تصمیم اتحادیه اروپا علیه حزب الله بر این اتحادیه تحمیل شده و با آنچه که این قاره از ارزش ها سخن می گوید تطبیق نداشته و به منافعش خدمت نمی کند.

*در انتظار صدور بیانیه ای از اتحادیه اروپا هستیم تا منطق وحجت آنها را ببینیم
 
سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود تصریح کرد: مسیر اروپای معاصر با این تصمیم مطابقت ندارد وبرخی ها هم ممکن است این اقدام را به دلیل برخی کارهای حزب الله بدانند اما ما در انتظار صدور بیانیه ای از اتحادیه اروپا هستیم تا منطق وحجت آنها را ببینیم.
 
وی در ادامه با طرح سوالی  اظهار کرد: برای چه اروپایی ها اسرائیل و ارتش آن  را در این فهرست قرار نمیدهند این در حالی است که آنها بر این نکته اعتراف دارند که ارتش اسرائیل سرزمینی عربی را اشغال کرده و از قبول قطعنامه های بین المللی امتناع می کنند.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: آیا هر طرفی که به قتل عام وکوچ اجباری ملتی دست زده و آنها را از بازگشت به سرزمین خود منع می کنند شاخه نظامی- تروریستی ندارد؟ افزود: تصمیم اتحادیه اروپا بر اساس ارزش ها نبوده ودر جهت منافع و فشارها بوده است.
 
دبیر کل حزب الله لبنان همچنین گفت: ارزش اقدام اتحادیه اروپا معنوی، سیاسی و روانی بوده وحزب الله این درج نام را قبول نداشته، برای اینکه مقصود از این کار این است که آنها مقاومت گروهی را تروریستی بخوانند.

*اعضای حزب الله برای دفاع از لبنان مبارزه کرده وقربانی شدند
 
وی همچنین افزود: اعضای حزب الله برای دفاع از لبنان مبارزه کرده وقربانی شدند اما اتحادیه اروپا امروز می گویند که این مقاومت تروریستی است. این اظهارات توهین به ملتی است که این حزب را در آغوش خود جای دادند و توهین به دولت و حکومتی است که در بیانیه های مختلف خود از مقاومت حمایت کردند ومعادله "ملت- ارتش ومقاومت" را ابراز کردند.
 
نصرالله در ادامه نطق خود اظهار داشت: این اقدام به ما توهین کرد اما این توهین بر معنویت ما تاثیر نداشته است و توهین به مقاومت به خاطر دفاع از کشور و ملت لبنان بوده و این از پیامدهای مقاومت است.
 
وی اضافه کرد: جزئی از ایثار این است که به تو توهین کنند واین امر از آغاز به کار مقاومت وجود داشته وکشورهای اروپایی با این اقدام به خود، منافع و حاکمیتشان هنگامیکه تسلیم فشارها شدند توهین کردند.
 
دبیر کل حزب الله تصریح کرد: کشورهای اروپایی باید بدانند که کمکی قانونی به اسرائیل برای هرگونه تجاوز به لبنان اعطا کردند و از این پس ممکن است که صهیونیستها بگویند که با گروهی تروریستی مبارزه می کنیم.
 
*کشورهای اروپایی خود را شریک هرگونه تجاوز بر لبنان ومقاومت کردند

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی خود را شریک هرگونه تجاوز بر لبنان ومقاومت کردند، به خاطر اینکه به اسرائیل کممکی قانونی بخشیدند.
 
سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه ممکن است برای موضع اروپا پیامدها ونتایجی مانند مصادره اموال آنچه که آنها شاخه نظامی وهرآنچه که شبیه آن است مانند چیزهایی که در شبکه های اجتماعی طی دو روز اخیر منتشر شده همراه باشد، افزود: اعطای ویزا و ایجاد فرصت برای لبنانی ها که این کشورها به ما قرار است بدهند مبارک خودشان.
 
دبیر کل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حزب الله هیچگونه اموالی در بانک های جهانی و اروپایی ندارد، افزود: حزب الله دارای پروژه های اقتصادی وسرمایه گذاری در داخل وخارج نیست وتنها اموالی از طرف های داخلی وخارجی دریافت می کند.
 
سید حسن نصرالله همچنین گفت: تشکیل دولت در لبنان بدون مشارکت حزب الله به دلایلی که امکان شرح آنها در شرایط کنونی نیست امکان ندارد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار