سی ان ان گفت : بسیاری از افراد اظهارات "عبدالفتاح السیسی" را ورود ارتش به عرصه ی سیاست داخلی مصر می دانند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه ی تلویزیونی سی ان ان؛ فرمانده ی ارتش مصر از حامیان خود خواست روز جمعه به خیابان ها بیایند و تظاهرات کنند. عبدالفتاح السیسی از مردم خواست با برگزاری تظاهرات حمایت خود از ارتش در سرکوب آنچه را که وی  خشونت و تروریسم  نامید، اعلام کنند.

سی ان ان در این باره با رضا سیاح خبرنگار خود در قاهره گفتگویی زنده انجام داد.
مجری گفت: اخوان المسلمین مصر در واکنش به اظهارات فرمانده ی ارتش اعلام کرد درخواست فرمانده ی ارتش درخواست برای خشونت است.

رضا سیاح گفت: اتفاقی که افتاده این است که نیروهای مسلح لفاظی های خود را تشدید کرده اند، در واقع ارتش به صورت مستقیم به حامیان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده ی مصر و اخوان المسلمین هشدار داده است. اکنون زود است که بخواهیم به آثار صدور چنین بیانیه هایی پی ببریم اما قطعا صدور چنین بیانیه هایی بر تنش های مصر خواهد افزود.

بیانیه ی ژنرال عبدالفتاح السیسی که مقام ارشد نظامی نیروهای مسلح مصر است در واقع درخواست برای حمایت از نیروهای مسلح مصر است. وی از مردم خواست با برگزاری تظاهرات به ارتش مجوز بدهند که با خشونت و تروریسم مبارزه کند.

خبرنگار سی ان ان بعد از پخش قسمت هایی از سخنان عبدالفتاح السیسی گفت: وی خواستار کسب مجوز از مردم در نبرد با خشونت و تروریسم شد اما اشاره ی خاصی به اخوان المسلمین یا جنبش های سیاسی نداشت. از دیدگاه بسیاری از افراد مطرح کردن چنین اظهاراتی تهدیدی پوشیده و هشدار به اخوان المسلمین است.

در واقع این سخنرانی تغییر در راهبرد ارتش را نشان می دهد و بیان می کند که ارتش می خواهد در مقابل اخوان المسلمین و حامیان محمد مرسی تهاجمی تر باشد.

 سران اخوان المسلمین بیانیه ی فرمانده ی ارتش مصر را محکوم کردند و این بیانیه را تهدیدی علنی توصیف کردند.

اخوان المسلمین هم خواستار برگزاری تظاهرات گسترده ی مردم در روز جمعه شده است.

اکنون بار دیگر صحنه برای نمایش دو طرف در روز جمعه فراهم شده است. اما روشن است که لفاظی های مقامات ارشد ارتش مصر تشدید شده است.

خبرنگار سی ان ان گفت: اخوان المسلمین می گوید که قصد دارد از سیاست داخلی مصر بیرون بماند اما وقتی که مقام ارشد ارتش به صورت علنی خواستاربرگزاری تظاهرات گسترده می شود از دیدگاه بسیاری این موضع گیری ورود ارتش به سیاست داخلی مصر است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار