شهردار منطقه 5 از افزايش سرانه فضاي سبز غرب تهران به 27 متر مربع خبر داد.

سعيد طلوعي در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: منطقه 5 چه به لحاظ وسعت و چه به لحاظ منابع پتانسيل مناسب براي ايجاد فضاي سبز دارد در همين راستا احداث بوستان و بدنه سازي بزرگراه‌ها به صورت يك برنامه هدفمند اجرا شد.
وي افزود: از سه سال گذشته گام‌هاي بلندي براي توسعه هرچه بيشتر فضاي سبز برداشته شده است كه يكي از اقدامات صورت گرفته احداث بوستان جوانمردان و همچنين جنگلكاري بوستان كوهسار است كه بهره برداري از اين بوستان ها نقش مهمي در افزايش سرانه فضاي سبز منطقه داشت.
وي تصريح كرد: به منظور تسهيل در دسترسي شهروندان به بوستان‌ها و فضاي سبز همزمان با طرح توسعه زير ساخت‌هاي فرهنگي ورزشي و خدماتي بوستان هاي محلي و فرا منطقه اي احداث شده است.
وي اظهار داشت: بيش از 60 كيلومتر از شبكه بزرگراهي تهران درمنطقه 5 واقع شده است و با توجه به تاثيرگذاري فضاي سبز در تلطيف محيط و زيباي بصري و كاهش آلودگي هوا احداث و توسعه فضاي سبز در بدنه بزرگراه ها همزمان با توسعه شبكه بزرگراهي اجرا شد.
وي خاطر نشان كرد: ايجاد فضاي سبز عمودي نيز مي‌تواند در كاهش آلودگي هوا و هم ايجاد زيبايي بصري موثر باشد كه در اين زمينه نيز اقدامات مناسبي صورت گرفته است./ف
برچسب ها: افزایش ، سرانه ، فضا ، سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار