"هوشيار زيباري" وزير امور خارجه عراق در مصاحبه اخير خود با "پاتريک کاکبرن" خبرنگار نشريه انگليسي "اينديپندنت" اشاره کرده که دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه رفتني است و در مقابل تجاوز احتمالي نظامي خارجي نيز خواهد ايستاد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اينديپندنت، زيباري در اين مصاحبه افزوده است "اسد براي آينده اي نامعلوم در قدرت باقي خواهد ماند." وزير امور خارجه عراق همچنين در مورد کنفرانس صلح "ژنو 2" که قرار است در مورد بحران سوريه و يافتن راهکاري ديپلماتيک براي رفع آن برگزار خواهد شد نيز اظهارنظر کرده و افزوده است که در اين باره به ديده "ترديد" به موضوع مي نگرد. با اين حال وي در اين باره بر نقش مهم سازمان ملل متحد تاکيد کرده و در اين رابطه افزوده است "در صورتيکه سازمان ملل متحد قويا وارد صحنه شود موفقيت مذاکرات صلح امکان پذير خواهد بود." 

زيباري همچنين احتمال وقوع کودتا در سوريه را رد کرد و اظهار داشت که پيش تر نيز سازمان اطلاعات مرکزي امريکا (سيا) در مورد عراق اين ادعا را در دهه 90 ميلادي مطرح کرده بود تا از آن طريق مداخلات خود را افزايش دهد. زيباري همچنين از اقدامات مخفيانه کشورهاي غربي و کشورهاي عضو محور ارتجاع عرب نيز انتقاد کرد و اظهار داشت "اقداماتي مخفيانه از سوي برخي کشورها در ارسال کمک براي تروريست هاي سوري انجام مي شود." 
برچسب ها: هوشیار ، زیباری ، اسد ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار