كردستان/

نیاز 502 میلیون تومانی برای آزادسازی زندانیان بیجار

مدیر زندان شهرستان بیجار با اشاره به وجود 23 زندانی جرایم غیرعمد در زندان این شهرستان،گفت: برای آزادسازی این افراد 502 میلیون تومان نیاز است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدرضا عظیمیان سه‌شنبه شب در مراسم جشن گلریزان شهرستان بیجار با بیان اینکه جشن‌های گلریزان فرصتی مناسب برای توسعه فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه است اظهار کرد: مشارکت و حضور همه جانبه مردم خیر بیجار در این مراسم خوب است.

عظیمیان تعداد زندانیان جرایم غیرعمد امسال شهرستان را 23 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: برای آزادسازی این افراد مبلغی برابر با 502 میلیون تومان لازم است.

این مسئول تصریح کرد: زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان به دلیل عدم پرداخت مهریه، دیه و محکومیت مالی در زندان به سر می‌برند.

مدیر زندان شهرستان بیجار به میزان افراد زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بیجار اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعداد 70 نفر زیرپوشش انجمن های حمایت از زندانیان قرار گرفته و توانستند از کمک‌های نقدی، سبد کالای ماه رمضان، افطاری و کمک هزینه تحصیلی فرزندان بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 32 نفر از زندانیان با مشارکت ستاد دیه و همکاری خیرین آزاد شدند گفت: با همت خیرین و ستاد دیه شهرستان مبلغ 644  میلیون  و 200 هزار تومان برای آزادی زندانیان در سال گذشته پرداخت شد.

عظیمیان اذعان کرد: خیرین بیجاری طی سال گذشته مبلغ 25 میلیون تومان برا ی کمک به زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت کردند.

مدیر زندان شهرستان بیجار اظهار کرد: شماره حساب 0107302554009بانک ملی برای دریافت کمک‌های مردمی به ستاد دیه وکمک به خانواده‌های زندانیان شهرستان بیجار آماده دریافت کمک‌های خیرین و نوع دوست است.

وی تصریح کرد: زندان‌های کنونی با زندان‌های زمان طاغوت که هدفشان تنبیه زندانیان بود متفاوت است و رویه کاری و اهداف زندان‌ها در حال حاضر تنها اصلاح و تربیت زندانیان است.

عظیمیان با بیان اینکه امید است زندانیان بعد از آزادی از بند به عنوان افراد بهنجاری در جامعه ظاهر شوند بیان کرد: با توجه با اینکه کلاس‌های متعدد از جمله کلاس قرآن، احکام، نهضت سوادآموزی و برنامه‌های آموزشی برگزار می‌شود زمینه اصلاح زندانیان فراهم شده است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان شهرستان بیجار اظهار کرد: در پایان دوره‌های آموزشی گواهینامه‌ای به زندانیان برای اشتغالزایی بعد از آزادی ارائه می‌شود.

عظیمیان در پایان اضافه کرد: در زندان‌ها  اداره‌ای با نام اداره مراقبت بعد از خروج زندانیان وجود دارد که بعد از معرفی این قشر از جانب این اداره به مرکز استان وام‌هایی برای اشتغالزایی به آن‌ها ارائه می‌شود تا به زندگی عادی و روال همیشگی خود در خارج از زندان ادامه دهند./ج1

برچسب ها: زندان ، بیجار ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.