مدیر کل گمرکات استان قم گفت: گمرک قم با 478 میلیارد تومان درآمد در سال گذشته رتبه چهارم را در کشور کسب کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، احمد ذاکری ظهار داشت: گمرک قم در سال 90 با 450 میلیارد تومان درآمد رتبه پنجم را در کشور کسب کرد و در سال 91 با هفت درصد رشد و درآمد 478 میلیارد تومان در کشور چهارم شد.

وی با اشاره به طرح جامع گمرک قم بیان داشت: طرح جامع گمرک استان قم 40 هکتارسال 90 کارهای مطالعاتی آن انجام شد و در سال 91 پس از مشخص شدن پیمانکار عملیات احداث آن آغاز شد.

مدیر کل گمرکات استان قم عنوان کرد: هدف از احداث این گمرک تحقق سیاست های دولت بوده است و آن را در 2 منظر خلوت سازی بنادر و انتقال گمرکات تهران به خارج انجام دادیم.

وی با بیان این که استان های قم، تهران، سمنان و قزوین از ظرفیت این طرح استفاده می کنند؛ ابراز کرد: این طرح دارای ظرفیت جاده ای و ریلی می باشد و موقعیت استان که در محور مواصلاتی 17 استان قرار دارد؛ بسیار برای این طرح مهم است.

مدیر کل گمرکات استان قم افزود: حداقل 70 تا 80 درصد فعالیت های حوزه تجارت در گمرکات جنوبی انجام می شود و از این منظر بر آن شدیم تا طرح جامع خوبی تدوین کنیم.

وی بیان کرد: مرحله عملیات این طرح در سه فاز انجام می شود و فاز اول آن مربوط به محوطه سازی و راه های دسترسی می باشد.

مدیر کل گمرکات استان قم یادآور شد: فاز اول این طرح پنج میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار لازم دارد که در حال حاضر 2 میلیارد تا 2 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است و 55 درصد نیز پیشرفت داشته است./س

برچسب ها: قم ، رتبه ، چهارم ، درآمد ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.