سفیر امریکا در افغانستان امروز مدعی شد خروج کامل نیروهای کشورش از افغانستان گزینه ای مطلوب به شمار نمی آید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ؛ در حالی که یکی از گزینه های مطرح در واشنگتن پایان کامل حضور نظامی امریکا در افغانستان است، جیمز کانینگهام، سفیر امریکا در افغانستان اظهار داشت خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان پس از سال 2014 بدون باقی گذاشتن حتی یک سرباز اقدامی مطلوب نخواهد بود.
بر اساس بیانیه سفارت امریکا در کابل، کانینگهام تاکید کرد:  این که حتی یک سرباز هم در افغانستان باقی نماند نه به سود افغان هاست و نه امریکا.

 سفیر امریکا در کابل، در دیدار از موسسه مطالعات راهبردی افغانستان در شهر کابل، گفت: گزینه به صفر رساندن شمار نیروهای امریکایی انتخابی نیست که به دنبال آن باشیم.
سناریویی که بر اساس آن، تمام نظامیان امریکایی در سال 2014 خاک افغانستان را ترک کنند، یکی از مواردی است که ماه ژانویه گذشته بن رودز، دستیار مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا مطرح کرد.

روزنامه امریکایی نیویورک تایمز نیز با انعکاس گسترده این موضوع، به پوشش اظهارات مقاماتی پرداخت که از این گزینه حمایت می کنند. شماری از مسئولان امریکایی به طور جدی بر این باورند که عقب نشینی نیروهای امریکایی از افغانستان باید با شتاب بیشتری صورت گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار