بيش از يك هزار تن از نيروهاي امنيتي "تركيه" از صبح امروز - سه شنبه - عمليات گسترده‌اي را براي تخريب مزارع كشت شاهدانه در منطقه كردنشين دياربكر آغاز كردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، نيروهاي امنيتي "تركيه" به دنبال شروع مذاكرات بين دولت آنكارا و "عبدالله اوجالان "رهبر پ.ك.ك و برقراري آتش‌بس در مناطق كردنشين شرق و جنوب شرقي "تركيه"، در سال جاري ميلادي عملياتي را براي مبارزه با كشت قاچاق شاهدانه در منطقه آغاز كرده‌اند كه گفته مي‌شود عمليات امروز بزرگترين آن بوده است.

در اين عمليات كه هم اكنون ادامه دارد، ضربه مهمي به يكي از مهمترين منابع درآمد حزب كارگران كرد "تركيه" پ.ك.ك وارد آمده است.

خبرگزاري جهان "تركيه" نوشت ارزش امحا گياهان شاهدانه در شش ماه اخير در عمليات مختلف توسط نيروهاي امنيتي "تركيه" در مناطق شرق و جنوب شرق اين كشور، به بيش از دو ميليارد دلار بالغ مي‌شود.

كشت قاچاق شاهدانه با هدف توليدات صنعتي مواد مخدر در "تركيه" صورت مي‌گيرد.

براساس اين گزارش ، در اين دوره كشتزارهاي وسيعي از شاهدانه توسط سربازان تخريب و به آتش كشيده شده كه ارزش بازاري اين گياهان كه در جهت توليدات صنعتي مواد مخدر بكار مي‌رود، بيش از چهار ميليارد ليرترك برآورد شده است.

در اين عمليات همچنين مقدار قابل توجهي هروئين به ارزش بيش از ۲۰۰ ميليون ليرترك كشف و ضبط شده است.

استانداري دياربكر نيز امروز با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد در عملياتي كه از اولين ساعات بامداد امروز شروع شده ۳۳ تيم ژاندارمري شركت كرده‌اند. ۶۰۰ سرباز در عمليات مشاركت دارند و ۷۰۰ سرباز نيز كشتزارها را در محاصره قرار داده‌اند.

بنابراين اطلاعيه نيروهاي امنيتي "تركيه"  را در اين عمليات چندين دستگاه خودروي زرهي و بالگرد از زمين و هوا پشتيباني مي‌كنند.


انتهاي پيام/

منبع:ايرنا

برچسب ها: ترکیه ، کشتزار ، نابودی ، کرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار