برخی روایت‌ها حاکی از آن است که "محمود یلدرم" مشهور به "یشیل" تحت حمایت چهره‌های پنهانی دولت در سایه، به خارج از کشور گریخته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "محمود یلدرم" مشهور به "یشیل"(سبز)، کسی است که تداعی نام و خاطرات اقدامات او، لرزه بر اندام بسیاری از فعالان سیاسی و فرهنگی کُرد "ترکیه" می‌اندازد.

این فرد در اوایل دهه نود توسط یکی از مقامات امنیتی "ترکیه" به عنوان افسر شکنجه‌گر در واحد امنیت و اطلاعات ژاندارمری "ترکیه" به کار گرفته شد. او ظرف مدت کوتاهی توانست با قتل ده‌ها تن از فعالان سیاسی و فرهنگی کُرد "ترکیه"، اعتماد فرماندهان مافوق را جلب کند.

یشیل در اغلب شهرهای کردنشین "ترکیه" همچون "دیاربکر، شرناخ، حکاری، سرت، جیزره، چوکورجا، باتمان و ماردین"، مهم‌ترین عنصر امنیتی برای تسویه آن دسته از فعالان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کُرد بود که از هواداران "پ.ک.ک" و از حامیان جریانات ملی‌گرای کُردی به شمار می‌آمدند.

این فرد پس از مدتی به عنوان یک مامور کارکشته و شایان اعتماد، به سرویس اطلاعاتی میت معرفی شده و رسما به استخدام این سازمان درآمد. وی در چند فعالیت فرامرزی میت، از جمله دستگیری "زکی پارماک سز"(شمدین ساکک) مرد شماره دو سابق "پ.ک.ک" در حوالی اربیل، به عنوان فرمانده گروه عمل کرد.

اقدامات غیرقانونی یشیل و چند تن دیگر از نفوذي‌هاي دستگاه‌های امنیتی "ترکیه"، باعث شد که اندکی پیش از دستگیری "اوجالان"، "محمود یلدرم" یا همان یشیل از صحنه فعالیت‌های امنیتی "ترکیه" محو شود.
 
اکنون و پس از چندین سال، با پیگری‌های مستمر خانوادگان قربانیان کُرد که به طور غیرقانونی توسط تیم یشیل یه قتل رسیده‌اند، دادگاه جمهوری "ترکیه" بالاخره او را به عنوان مجرم تحت تعقیب معرفی کرده و از رسانه‌ها خواسته است تا تصویر او را منتشر کنند.

برخی روایت‌ها حاکی از آن است که محمود یلدرم مشهور به یشیل تحت حمایت چهره‌های پنهانی دولت در سایه، به خارج از کشور گریخته است.
 
همچنین وکلای مدافع خانواده‌های قربانیان از دادگاه خواسته‌اند تا اقدامات قانونی برای اعاده "عبدالقادر آیگان" انجام شود. "آیگان" از فرماندهان سابق "پ.ک.ک" است که در سال 91 از صفوف پ.ک.ک جدا شده و به گروه یشیل پیوست.

او در قتل ده‌ها تن از کردها از جمله در ترور "موسی عنتر" شاعر و نویسنده نامدار، عامل اصلی بوده و هم اکنون در اتریش زندگی می‌کند.
 
انتهاي پيام/
 
منبع: کردپرس
برچسب ها: ترکیه ، مامور ، فراری ، قتل ، کرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار