يک کارشناس اقتصادي مي گويد ريشه مشکلات بازار کار آمريکا را بايد در سياست هاي کلان آن جستجو کرد و نقش مهاجران در اين خصوص جدي نيست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني ريل نيوز، حزب جمهوريخواه آمريکا مهاجران را عامل افزايش بيکاري در کشور مي داند  اما برخي کارشناسان اين ايده را رد مي کنند.

باب پولين  عضو موسسه پري در ماساچوست با توجه به اينکه سنا اخيرا اصلاح قانون مهاجرت را تاييد کرد، مي گويد:«هم اکنون از بحث مهاجران براي توضيح دادن مشکلاتي استفاده مي شود که در بازار کار وجود دارد و از مهاجران به علت بيکاري مردم انتقاد مي شود در حاليکه در اينجا عوامل متعدد ديگري نيز دخالت دارد. مسئله اين است که مهاجران فقط افرادي نيستند که فرصت هاي شغلي را اشغال مي کنند بلکه افرادي هستند که در جامعه مشارکت دارند، سرمايه گذاري دارند و جزء مصرف کنندگان محسوب مي شوند.

به اين ترتيب آنها با مشارکتي که دارند به فرصت هاي شغلي در کشور مي افزايند و موجب افزايش تقاضا براي کالا و خدمات مي شوند. ما در اين خصوص بررسي هايي نيز انجام داده ايم که اين گفته ها را تاييد مي کند. براي مثال دو شهر ميامي و لس آنجلس را در نظر بگيريد. سي و پنج تا چهل درصد افرادي که در اين دو شهر در کارهاي کم درآمد اشتغال دارند، مهاجر هستند.

در فيلادلفيا مهاجران کمتري را مي توان در بازار کار مشاهده کرد.  تاثير اين قضيه در امور اقتصادي چندان نگران کننده نيست. فرصت هاي کاري براي اتباع خود آمريکا در اين دو گزينه يکسان است. علت اين مسئله اين است که حضور مهاجران خود فراهم کننده زمينه هاي تازه براي رونق اقتصادي اين دو شهر بوده است. بنابراين نمي توان پذيرفت که مهاجران عامل اصلي بيکاري و پايين بودن دستمزدها در اين کشور هستند».

وي در ادامه علت اين مسئله را مشکلاتي دانست که در اقتصاد کلان آمريکا وجود دارد و به نبود يک سياستگذاري مناسب براي کارهاي تمام وقت و ضعف اتحاديه هاي کارگري اشاره کرد.


برچسب ها: آمریکا ، مشکل ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار