اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه اعلام کرد كه سازمان ملل خواستار حضور ايران در کنفرانس بحران سوريه موسوم به "ژنو 2" خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "اخضر ابراهيمي" نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه در مصاحبه با خبرنگاران در واشنگتن گفت: "سازمان ملل به وضوح اعلام کرده که خواستار حضور تمامي کشورهاي داراي منافع و نفوذ در اين قضيه در کنفرانس "ژنو2" است و ايران هم از اين امر مستثني نخواهد بود."

نماينده سازمان ملل اعلام کرد ما براي برگزاري چنين کنفرانسي تحت فشار هستيم.

با اين حال وي تاريخ دقيقي براي برگزاري اين کنفرانس که در ابتدا براي ماه مه برنامه ريزي شده بود ولي به تعويق افتاد، اعلام نکرد.

ابراهيمي همچنين درباره ارسال اسلحه از سوي آمريکا به گروههاي تکفيري گفت: "سلاح، "صلح" نمي آورد. بايد ارسال سلاح از همه جهت متوقف شود."

گفتني است پيشنهاد برگزاري مذاکرات "ژنو 2" نخستين بار در ديدار "جان کري"، وزير خارجه آمريکا و سرگئي لاوروف، همتاي روس وي در مسکو مطرح شد.

اما در بحبوحه اختلافات بر سر اينکه چه کساني بايد در اين نشست شرکت کنند، تاريخ برگزاري مذاکرات ابتدا به ماه ژوئن و بعد به ژوييه موکول شد. هم اکنون نيز ارزيابي‌ها حاکي از احتمال برگزاري اين نشست در ماه سپتامبر است. 

لازم به ذكر است، اخضر ابراهيمي پيشتر نيز در جمع افرادي که در مرکز صلح بين المللي کارنگي گردهم آمده بودند گفت مشکل جدي ديگري که وجود دارد اختلافات ميان خود مخالفان سوري است. 

اخضر ابراهيمي همچنين نگراني‌ها درباره هر گونه دولت انتقالي سوريه با حضور اسد را بي مورد دانست.

اخضر ابراهيمي گفت: زمان تغيير سطحي در سوريه و نقاط ديگر جهان به سر آمده است.

وي در ادامه گفت: بيشتر مردم، نوامبر پارسال فکر مي‌کردند اسد هر لحظه ممکن است سقوط کند. فکر مي‌کنم اين برداشت درست نبود.»  اکنون افراد زيادي را مي‌بينيد که اسد را پيروز ميدان مي‌دانند. سوريه هم اکنون بسيار بهتر از نوامبر پارسال عمل مي‌کند. اين يک واقعيت است.

گفتني است، سوريه از دو سال پيش تاکنون صحنه ناآرمي‌ها اس و شمار زيادي از شهروندان سوري و سربازان و نظاميان اين کشور در جنگ با تروريست‌ها جان خود را از دست داد‌ه‌اند.



 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار