مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از پیش راه اندازی و مراحل آزمایش فنی کارخانه بهره برداری و نمکزدایی هفت شهیدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم پیرامون، با بیان این مطلب گفت: با تلاش متخصصان و کارشناسان صنعت نفت  عملیات اجرایی این مجتمع بزرگ رو به اتمام است و با ارسال نفت از میدان های تابع شرکت، مراحل پیش راه اندازی و آزمایش فنی آن کلید خورده است. 
 
وی افزود: این کارخانه پیشرفته صنعتی با طراحی، نظارت و اجرای کارشناسان و متخصصان زبده و توانمند شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اعتبار ٩٦٠ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ٤٨ هکتار به روش EPC احداث شده است.
 
پیرامون اظهار کرد: این مجتمع با هدف ساماندهی تاسیسات بهره ‌برداری قدیمی میدان نفتی مسجدسلیمان احداث شده  و با ظرفیت فرآورش روزانه ٥٥ هزار بشکه نفت در ردیف  پروژه های بزرگ صنعتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب قرار دارد.
 
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با بیان این که واحد بهره برداری و نمکزدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان در نوع خود در کشور بی نظیر است، گفت: در این کارخانه  نفت استحصال شده از میدان مسجدسلیمان و میدان های لالی،  پرسیاه، زیلایی و کارون فرآورش و نمکزدایی می شود.
 
وی افزود: با پایان عملیات پیش راه اندازی و گذراندن آزمون های مختلف فنی و ایمنی و پس از انجام هماهنگی های لازم این واحد بزرگ صنعتی در آیینی به طور رسمی وارد مدار تولید خواهد شد.
  
پیرامون درباره سایر اقدامات صورت گرفته در این پروژه توضیح داد:  احداث خط لوله انتقال نفت از واحد بهره برداری و نمکزدایی هفت شهیدان به واحد بهره برداری اهواز – ٢ به طول ١١٥ کیلومتر، احداث خطوط لوله از چاه ها و واحدهای اقماری به واحد بهره برداری و  نمکزدایی هفت شهیدان به طول حدود ١٢٥ کیلومتر و انجام عملیات خاکبرداری به میزان ٤ میلیون و ٥٠٠ متر مکعب برای محوطه سازی واحدها  و احداث مسیرهای دسترسی، جاده ها و خطوط لوله زیر زمینی بخشی از اقدامات صورت گرفته برای اجرای این پروژه است.  
 
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان احداث خطوط لوله آبرسانی از ایستگاه آبگیری و پمپاژ و تزریق پساب به چاه های تزریقی این واحد به طول نزدیک به ٥٠ کیلومتر، کابل اندازی در سطح مقطع و متراژ مختلف به طول ١٥٠ کیلومتر، جوشکاری ٢١٠ هزار اینچ قطر لوله و احداث ١٠ کیلومتر جاده اسفالته را از دیگر اقدام های به عمل آمده در زمینه تحقق این پروژه برشمرد.
 
شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از پنج شرکت بهره برداری زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که در گستره ای به وسعت ٢٧ هزار کیلومتر مربع، تولید نفت، گاز و مایعات گازی را از میدان های نفتی در شمال استان خوزستان به عهده دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار