پارلمان افغانستان امروز "مجتبي پاتنگ" وزير کشور را از سمت خود برکنار کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ نمايندگان پارلمان افغانستان در راي گيري براي بررسي راي اعتماد به مجتبي پاتنگ وزير کشور ،  با 136 راي مخالف در برابر 60 راي موافق به وي راي اعتماد ندادند و بدين ترتيب پاتنگ از سمت وزير کشور افغانستان برکنار شد . 

پاتنگ امروز براي  دفاع از خود در برابر اتهام فساد و بي کفايتي در برخورد با تهديدات امنيتي در اين کشور جنگ زده به پارلمان رفته بود و راي گيري پس از توضيحات وي انجام شد . در نهايت توضيحات پاتنگ نمايندگان را قانع نکرد و وي کمتر از يکسال پس از تصدي سمت وزارت کشور افغانستان از اين سمت برکنار شد .

مجتبي پاتنگ يکي از قدرتمندترين فرماندهان امنيتي افغان محسوب مي شد .عبدالرئوف ابراهيمي رئيس پارلمان افغانستان اعلام کرد:«  او نتوانست رأي اعتماد به دست آورد و من از طرف ولسي جرگه - مجلس نمايندگان افغانستان - از رئيس جمهور افغانستان مي خواهم فرد ديگري را براي به دست آوردن رأي اعتماد به پارلمان معرفي کند.»

پاتنگ که پيشتر معاون وزير کشور افغانستان بود يک ماه پس از آنکه دولت افغانستان رسما مسئوليت امور امنيتي اين کشور را از نيروهاي ناتو بر عهده گرفت، از سمت خود برکنار شد.

پارلمان افغانستان اوت 2012 بسم الله محمدي وزير کشور سابق افغانستان را از سمت خود برکنار و اعلام کرد او در متوقف کردن حملات طالبان و گلوله باران مناطق مرزي از سوي پاکستان ناکام بود. اما قانون گذاران افغان يک ماه بعد به محمدي به عنوان وزير دفاع رأي اعتماد دادند.

ترميم کابينه در حال حاضر به عنوان تلاش حامد کرزاي براي تضمين پايگاه قدرت خود قبل از برگزاري انتخابات رياست جمهوري افغانستان در ماه آوريل تفسير مي شود.

پاتنگ امروز براي دفاع از خود در برابر اتهام فساد و بي کفايتي در برخورد با تهديدات امنيتي در اين کشور جنگ زده به پارلمان رفته بود و راي گيري پس از توضيحات وي انجام شد . در نهايت توضيحات پاتنگ نمايندگان را قانع نکرد و وي کمتر از يکسال پس از تصدي سمت وزارت کشور افغانستان از اين سمت برکنار شد . مجتبي پاتنگ يکي از قدرتمندترين فرماندهان امنيتي افغان محسوب مي شد . 

برچسب ها: افغانستان ، کشور ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار