در مهد کودک ها ، آموزش زلزله باید به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود تا در هنگام وقوع زلزله شاهد کاهش تلفات باشیم.

فرخ پارسی زاده، عضو هیئت علمی پژوهشکده  مدیریت خطر پذیری در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران  گفت: مانند دیگر کشورهای جهان، آموزش زلزله در مهدها، به عنوان یک "باید" در نظر گرفته شود.

وی افزود: در زمان وقوع زلزله افرادی به عنوان خود امدادی به یاری دیگران رفتند، اما خود دچار حادثه شدند که می توان مادری را برای نمود مثال زد که تلاش کرده بود دو فرزند خود را نجات دهد اما تنها موفق به نجات فرزند 6 ساله خود  شد و مادر را از دست داد.
 
عضو هیئت علمی پژوهشکده مدیریت خطر پذیری و بحران ادامه داد: هنگامی که کودک به سنی رسید که قابلیت درک و فهم دارد، پدر و مادر به او آموزش پناهگیری پس از زلزله دهند و اگر اهل روستا بود به مکانهای باز پناه ببرد.

 پارسی زاده تاکید کرد: مهمترین عدم علت آموزش به کودکان همکاری نکردن با نهادهای ذیربط است که همکاری لازم با مراکز تحقیقاتی مانند پژوهشکده  زلزله را ندارند .

عضو مدیریت خطر پذیری و بحران اظهار داشت: دستور العمللی به مهد کودک ها به صورت پايلوت ابلاغ شد تا زمانی که اولیا برای ثبت نام کودک به مهد کودک می روند گردنبدی با عناوین نام، نام خانوادگی، گروه خون و شماره اضطراری در نظر گرفته شود تا پس از وقوع زلزله در صورت فوت پدر و مادر و مقابله با افراد سود جو، مشخص شود که کودکان تحویل دیگر اعضای خانواده مانند پدر بزرگ و مادر بزرگ شوند.

وی ادامه داد: خود امدادی و دگر امدادی در زلزله لرستان موفق نبود اما مقابله در برابر زلزله را باید به عنوان یک تمرین و الویت در خانه، مهد کودک و مدارس در نظر گرفته شود.
 
پارسی زاده یاد آور شد: در این صورت تلفات پس از زلزله با آموزش های بیش از زلزله کاهش می یابد./ح

برچسب ها: زلزله ، مهدکدک ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار