رئيس حزب النور مصر در قاهره، بر مخالفت اين حزب با هر نوع تغييري در قانون اساسي اين کشور تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، يونس مخيون در مصاحبه با شبکه تلويزيوني العربيه، با انتقاد از تصميم عدلي منصور رئيس جمهور موقت مصر در مورد اصلاح قانون اساسي اين کشور افزود: اين تصميم عدلي منصور به صورت يکجانبه اتخاذ شد. 
مخيون گفت: تدوين قانون اساسي جديد جزو توافقنامه اي که حزب النور آن را امضا کرد، نبود. ما بر اساس اين توافقنامه در نقشه راه مرحله انتقالي در مصر مشارکت کرديم. 
رئيس حزب سلفي النور خاطر نشان کرد: به آنچه درباره آن توافق کرديم پايبند نبودند. به هيچ وجه قابل قبول نيست که يک نفر که منتخب مردم هم نيست، اعضاي کميته تغيير قانون اساسي را تعيين کند. 
يونس مخيون افزود: قانون اساسي سال 2012 در همه پرسي به تاييد مردم مصر رسيد و حدود شصت و چهار درصد مردم به آن راي مثبت دادند. ما بر لزوم احترام به اراده مردمي تاکيد داريم. به ويژه که بعضي از مشاوران عدلي منصور مي گويند اين کميته حق دارد قانون اساسي کاملا جديدي را تدوين کند. 
مخيون درباره مخدوش شدن بندهاي مربوط به شريعت اسلامي و هويت اسلامي مصر در قانون اساسي اين کشور ابراز نگراني کرد و گفت: عبدالفتاح السيسي وزير دفاع مصر پيش از اعلام برکناري محمد مرسي، متعهد شد   بندهاي مربوط به شريعت و هويت اسلامي در قانون اساسي تغيير نخواهد کرد. محمد البرادعي و شيخ الازهر هم وعده هايي در اين مورد داده بودند. اين بندهاي قانون اساسي به تاييد مردم رسيده است و اگر در آنها تغييري ايجاد شود، امکان بروز درگيري وجود دارد. 






برچسب ها: بین الملل ، النور ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار