جوان برتر خوشنویسی گفت: اگر ترتیبی داده شود که جوانان برتر بتوانند عضو بنیاد نخبگان شوند خیلی خوب است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  بهادر پگاه گفت: گفته می شود معیار هنر برای عضویت در این شرایط وجود ندارد ولی وقتی فردی در جشنواره های مختلف مقام به دست آورده است دیگر نیازی ندارد که شرایط خاصی برای عضویت او در نظر بگیرند.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی و تأثیر آن بر زندگی هنرمندان ادامه داد: وقتی قیمتها بالا می رود حقوق مردم هم بالا می رود اما هنرمندان که حقوق نمی گیرند. هنرمند باید برای انجام کارش خلاقیت و تمرکز داشته باشد و بتواند برای آن وقت بگذارد. برای همین اگر در این کار نگرانی و دغدغه ی مادی داشته باشد در روند کارش اختلال ایجاد می شود.
پگاه برای استفاده از ظرفیت جوانان برتر پیشنهاد کرد: هر کدام از این دستگاه های دولتی که مسئول برگزاری جشنواره های موضوعی حضرت علی اکبر (ع) هستند می توانند برای برگزاری جشنواره از جوانان برتر بخش خودشان به عنوان مشاور استفاده کنند.
جوان برتر جشنواره ی هنرهای تجسمی با اشاره به یادگیری خوشنویسی در کودکی از پدرش که وی نیز استاد خوشنویسی بوده است، گفت: فقط پدرم عامل موفقیتم بوده است. وقتی کسی کلاس خوشنویسی می رود استادش هفته ای یک ساعت می تواند بر کار او نظارت داشته باشد در حالی که پدرم بیست و چهار ساعته کار من را می دید و بر آن نظارت داشت.
وی با اشاره به جوانان فعال در زمینه خوشنویسی تصریح کرد: فکر می کنم حدود 40 درصد از کل خوشنویسان کشور جوانان زیر 30 سال هستند و کارها، کارهای قوی است. در جشنواره های حضوری که شرکت کنندگان در آن حضور دارند کار دوستان را می توان دید که رقابت بین کارها زیاد است و کیفیت کارها بالاست.
پگاه ضمن حرفه ای دانستن تعداد زیادی از این جوانان فعال در خوشنویسی برای بهتر شدن جشنواره ی حضرت علی اکبر (ع) پیشنهاد کرد: می توان جشنواره را چند مرحله ای کرد یعنی در مرحله های بعد کسانی با هم رقابت کنند که در مرحله ی اول انتخاب شده اند و به اعتقاد من این روش بهتر است.
وی همچنین با اشاره به نقاط مثبت و منفی جشنواره ی حضرت علی اکبر(ع) گفت: از محاسن جشنواره ارزیابی رزومه ی شرکت کنندگان برخلاف جشنواره های دیگر بود که این نکته ی خیلی مهمی است.اگر چه جایزه ی آن در حد یک جشنواره ی ملی نبود. /

برچسب ها: جوانان ، عضویت ، بنیاد ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار