دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: یکی از فواید امتحانات الهی این است که آدمی از غرور به دور می‌ماند و بدین ترتیب در می‌یابیم که آزمون‌های خداوند یک نعمت بزرگ برای بندگان محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله رضا استادی در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم اظهار کرد: در قرآن کریم آیات مختلفی در مورد توحید، معاد، نبوت، فضائل اهل بیت(ع) و سایر موضوعات وجود دارد و برخی به دسته‌بندی آیات از این نظر روی آورده‌اند.

وی افزود: برخی دانشمندان از میان شیعیان و اهل تسنن سعی کرده‌اند تعداد آیاتی را که خداوند در آنها فضائل اهل بیت(ع) را برشمرده مشخص سازند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه آیاتی از سوره «انسان» را مورد توجه قرار داد و گفت: در این سوره سخن از این آمده که انسان از نطفه‌ای پست به یک آدم کامل تبدیل می‌شود و در این میان برخی مفسران ظاهر مراحل تکامل آدمی را در نظر می‌گیرند و بعضی دیگر می‌گویند هدف آزمایش کردن انسان است.

وی ادامه داد: در تفسیر نخست باید به شگفتی آفرینش انسان توجه کرد که از یک سلول نطفه و آلوده به موجودی تبدیل می‌شود که هر عضو او دارای تخصص و ویژگی‌های مخصوص به خود بوده و اگر با کمی تعقل و انصاف در این خلقت بنگریم به وجود صانع قادر و دانا ایمان خواهیم آورد و در این میان تنها انسان‌های ناآگاه هستند که همچنان کفر می‌ورزند./س

برچسب ها: قم ، امتحان ، الهی ، انسان ، غرور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.