رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: بسیج، ظرفیت های فراوانی برای توسعه پایدار کشور دارد و امید است، دولت یازدهم نیز از این ظرفیت ها در راستای تحقق حماسه اقتصادی استفاده کند.

سردار محمدرضا نقدی، در همایش اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی با حضور فرماندهان رده های مقاومت بسیج استان چهارمحال و بختیاری، با تقدیر از حضور ملت ایران در انتخابات و خلق حماسه سیاسی، گفت: انتخابات 24 خردادماه، نشان داد که نظام جمهوری اسلامی به رای مردم اعتماد دارد و تقلب در این سیستم انتخابات، امکانپذیر نیست.
وی، با بیان اینکه حماسه سیاسی تنها به انتخابات محدود نمی شود افزود: مردم در ادامه مسیر پیشرفت نیز باید گام های بزرگ رسوایی استکبار و بدخواهان را بردارند.
سردار نقدی، با بیان اینکه ملت ایران منتظر تحقق حماسه اقتصادی مانند حماسه سیاسی هستند، اظهار داشت: همان گونه که حماسه سیاسی با حضور مردم محقق شد، حماسه اقتصادی نیز با حضور همه جانبه آنان در صحنه محقق می شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، از گرانی و بیکاری به عنوان دو مشکل اساسی مردم یاد کرد و افزود: حل هر کدام از این دو مشکل خصوصیات خاص خود را می طلبد، چرا که اگر بخواهیم مشکل گرانی را حل کنیم، ممکن است بیکاری به دلیل نقدینگی زیاد افزایش پیدا کند یا اگر مشکل بیکاری را حل کنیم، ممکن است گرانی تشدید شود.
وی، افزایش و رونق تولید را از بهترین راهکار حل دو مشکل بیکاری و گرانی عنوان کرد و اظهار داشت: باید با عرضه محصول بیشتر، از گرانی های موجود در بازار کاسته شود و به ویژه در موضوع امنیت غذایی و تامین غذای مناسب برای مردم، محصولات با کیفیت وارد بازار شود.
سردار نقدی، با بیان اینکه بسیج کمک به دولت را وظیفه خود می داند، بر توجه دولت جدید به استفاده از ظرفیت های بسیج و فعالیت آن تاکید کرد و افزود: بسیج هیچ نوع تصدی گری را در حوزه های اقتصادی نخواهد داشت و تنها، استعدادهای مورد غفلت واقع شده را شناسایی کرده و آن را به نهادهای مختلف معرفی خواهد کرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، با تشریح برنامه های بسیج، تصریح کرد: یکی از این ظرفیت ها، استفاده مناسب از چاه های آب است که حدود 500 هزار چاه آب ثبت شده در کشور وجود دارد که می توان از این ظرفیت در بخش هایی نظیر تولید و پرورش ماهی در استخر استفاده کرد تا تولید این محصول در کشور، دو برابر شود.
وی، با بیان اینکه با استفاده از این طرح حدود 20 هزار شغل در کشور ایجاد می شود، از ایجاد سه هزار واحد تکثیر مرغ و ماکیان با کمک بسیج خبر داد و افزود: مهم ترین کاری که بسیج در دستور کار خود قرار خواهد داد، تغییر رویکرد جهادی و سازندگی در علمی کردن کشاورزی و دامپروری است و برنامه های مختلفی را برای تحقق این امر پیش بینی کرده است.
سردار نقدی، با تاکید بر اینکه ظرفیت بسیج متعلق به انقلاب و مردم ایران است، گفت: امید است، دولت جدید نیز مانند دولت های گذشته در استفاده از ظرفیت های بسیج غفلت نکرده و وقت بیشتری را برای فعال کردن این ظرفیت ها به کار گیرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، با بیان اینکه دولت می تواند تحول بزرگی را در اقتصاد به وجود آورد، گفت: یکی از این راه ها برای این تحول بزرگ، علمی کردن اقتصاد است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، به منظور شرکت در همایش کشوری ولایت دانشجویی به شهرکرد سفر کرده است./س
برچسب ها: دولت ، ظرفیت ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.