به گزارش
گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، معاون اداري و مالي اداره کل بنادر و دريانوردي خوزستان منظور از راه اندازي اين سامانه را تسهيل عبور و مرور کاميونها و ترافيک کالا در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني اعلام کرد .
نجاتي با اشاره به اينکه براي اجراي اين طرح 4 و نيم ميليارد تومان هزينه شد است گفت : روزانه 3500 کاميون براي حمل کالابه بندر امام وارد مي شود که با توجه به اينکه بندرامام داراي يک دروازه بود هر کاميون به طور ميانگين 8 ساعت در صف ترخيص معطل مي شد که با عملياتي شدن اين طرح اين ميزان به 3ساعت تقليل يافت .
وي همچنين گفت : به منظور کاهش ترافيک کاميونها در دروازه قديمي مجتمع بندر امام خميني ، دروازه خليج فارس براي ورود و خروج کاميونهاي غلات و دروازه شماره يک به ورود و خروج ساير کالاها از جمله کاميونهاي ترانزيتي اختصاص يافت که روزانه 50 هزار تن گندم از اين پايانه ترخيص مي شود .
معاون اداري و مالي اداره کل بنادر و دريانوردي خوزستان افزود : افزايش رضايت صاحبان کالا و سرمايه گذاران در اراضي پشتيباني اين مجتمع بندري و تسهيل تردد کاميونها و کالا از مزيتهاي بهرهبرداري از دروازه خليج فارس است.
روزانه بيش از 140 هزار تن کالا از بندر امام خميني ترخيص مي شود.
انتهاي پيام/