امام جمعه بروجرد، گفت: زن در سنگر حجاب از گوهر ارزشمند عفاف خود صیانت می‎کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام"حسن ترابی" در همایش دختران خوش حجاب، افزود: اولین و مهمترین سلاحی که از عفت زن صیانت می‎کند سلاح حجاب و عفاف است و زن در سنگر مستحکم و دژ فولادین حجاب از گوهر ارزشمند عفاف خود صیانت می‎کند.

وی اظهار کرد: همواره در طول تاریخ استعمارگران در مقابل اعتقادات دینی مسلمانان ایستادگی کرده و آن را مهمترین مانع برای پیشبرد اهداف خود می‎دانستند و آنها همواره در صدد تغییر فرهنگ اسلامی مسلمانان بوده و هستند.

امام جمعه تصریح کرد: زنان به عنوان نیمی از جمعیت یک جامعه در شکل‎دهی فرهنگ نقش بسزایی دارند و استعمارگران و ایادی مزدور آنان برای تغییر در فرهنگ یک جامعه به سراغ زنان و دختران می‎روند و با ایجاد تغییر در فرهنگ آنان سعی در تغییر فرهنگ کل جامعه دارند.

حجت‌الاسلام ترابی، اضافه کرد: یکی از راه‎هایی که غرب برای تغییر فرهنگی و مبارزه با اسلام در پیش گرفته جایگزینی فرهنگ مبتذل غرب به جای فرهنگ غنی اسلام با بروز بی‎بند و باری بین جوانان مخصوصا زنان و دختران است.

وی اضافه کرد: استعمارگران با استفاده از ابزارآلات فرهنگی مدرن تلاش دارند تا عفت و حیا را از زنان محجبه بگیرند و فرهنگ مبتذل غربی را درجامعه حاکم کنند.

امام جمعه بروجرد، گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهور ی اسلامی ایران زنان محجبه ایرانی در همه صحنه‎ها حضور و مشارکت فعال دارند و هیچ‎گاه حجاب مانع فعالیت آنان نشده بلکه در ایفای نقش سازنده آنها مؤثر بوده است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این همایش، گفت: حجاب برای حفظ ارزش و شخصیت زنان و سلامت جامعه است.

حجت‎الاسلام احمدرضا غلامی، افزود: حجاب برای زنان و دختران ایران اسلامی و زنان مسلمان جهان یک مصونیت است و هیچ محدودیتی برای آنها ایجاد نمی‎کند.

وی اظهار کرد: زنان ایران اسلامی در پناه عفت و حجاب خود قله‌های ترقی و پیشرفت را طی کرده و برای بانوان جهان الگو هستند.

در پایان همایش دختران خوش حجاب از تعدادی بانوان و دختران محجبه بروجردی تجلیل شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: لرستان ، عفاف ، گوهر ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.