وی افزود: کودکان همانند بزرگسالان دارای نظام ارزشی و شخصیتی خاص خود هستند و بر اساس معیارهای اخلاقی و اراده خود دست به انتخاب زده و به بیان احساسات و ابراز نیازها میپردازند که باید مورد احترام و اهمیت واقع شود.
نورمحمدی انسان را دارای فطرتی پاک و خداجو دانست و بیان کرد: با ارائه آموزش و افزایش مهارتها در زندگی میتوان زمینه شکوفایی و به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه را فراهم کرد و بهترین نسخه و شیوهای را که میتواند دارای تأثیرات مثبت و ماندگار باشد، شیوهای برگرفته از قرآن و سیره ائمه اطهار (ع) است.
رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران قزوین زندگینامه انبیا و ائمه اطهار (ع) به خصوص کودکی امامان را از جمله الگوهای مثبت در نظام تربیتی خواند و تأکید کرد: این روش باید به عنوان یک الگوهای مثبت دینی در مبانی تربیتی نوجوانان تقویت شود.
نورمحمدی متذکر شد: اهمال کاریها و بیتوجهی به تربیت کودکان، زیربنای نسل جدید را مسموم کرده و قالبی تهی و آسیبپذیر در آنها ایجاد میکند.
وی تصریح کرد: بیشک اسلام در تمام ابعاد تربیتی کاملترین و غنیترین مکتب الهی است و برای نسل خود و فرزندان خویش اندیشه کرده و متضمن است که اگر پیروانش از همان آغاز کودکی و پیش از آن با راهنماییهای مکتب پیش بروند، بهترین و سالمترین انسانها را تحویل جامعه میکنند./ج1