برنامه "راه مبین" که هر هفته به آموزش قرآنی در سیمای اردو شبکه سحر می پردازد، از ابتدای ماه مبارک رمضان هر روز به صورت مسابقه قرآنی روی آنتن این سیما می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، رضا فهیمی تهیه کننده این برنامه با بیان این مطلب گفت: ویژه برنامه رمضانی "راه مبین" به صورتی متفاوت و به شکل مسابقه قرآنی در سه بخش "تجوید"، "صوت و لحن" و "وقف و ابتدا" از ابتدای ماه رمضان هر روز تهیه و پخش می شود.

وی به حضور سه داور در هر برنامه اشاره کرد و افزود: در ابتدا قرائت آیه انتخاب شده برای مسابقه توسط استاد محمد صدیق منشاوی قاری برجسته مصری پخش می شود و پس از آن 3 نفر شرکت کننده به رقابت در بخش های گفته شده می پردازند.

فهیمی در مورد نحوه امتیازدهی بخش های مختلف توسط داوران اظهار کرد: 2 داور به صورت حضوری و یک داور به صورت تلفنی عملکرد شرکت کنندگان را ارزیابی کرده و میانگین مجموع امتیازات سه بخش شامل 40 امتیاز (تجوید)، 40 امتیاز (صوت و لحن) و 20 امتیاز (وقف و ابتدا) مبنای تعیین نفرات برگزیده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این رقابت سه نفره تا روز 24 ماه مبارک رمضان ادامه دارد تصریح کرد: 10 نفر برگزیده 24 روز اول این مسابقه از 25 ماه رمضان به رقابت با یکدیگر می پردازند و در نهایت 5 نفر از آنها به عنوان برنده نهایی اعلام شده و جوایز نفیسی دریافت خواهند کرد.

علی حیدر نوری اجرای ویژه برنامه رمضانی "راه مبین" را بر عهده دارد و بشیر احمد کارشناس محتوایی آن است. سید ذی شان حسین حسینی داور بخش تجوید، حافظ سید جنت حسین شاه داور بخش صوت و لحن و حافظ سید مجتبی رضوی داور بخش وقف و ابتدا نیز کارشناسان برنامه هستند. از دیگر عوامل تهیه این برنامه علی کریمی (کارگردان)، محمدرضا صالحی، حسن راوش و حر اصغری (تصویربرداران)، حسن مشهدی (صدابردار)، محمدرضا شهبازیان (گرافیک و وله)، حر اصغری (نورپرداز) و جواد ساویز (تدوینگر) را می توان نام برد.

"راه مبین" در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 15:00 به وقت تهران به مدت 35 دقیقه به صورت زنده از قم به روی آنتن سیمای اردو می رود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار