در پایان ماه مبارک رمضان، شبکه جهانی سحر به سه تن از برگزیدگان مسابقه قرآنی تلویزیونی "ساباتی نور" جوایزی ارزنده اهدا می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، با هر شبه شدن پخش برنامه" مسابقه قرآنی" (ساباتی نور) در ایام ماه مبارک رمضان مخاطبان کردزبان سیمای کردی شبکه سحر هر شب  به رقابت در حوزه های مختلف قرائت قرآن می پردازند.

رضا قوامی که تهیه کنندگی این برنامه را در 30 قسمت 55 دقیقه ای بر عهده دارد، هدف از ساخت برنامه "مسابقه قرآنی" را ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد فضای معنوی در میان بینندگان کردزبان شبکه سحر عنوان کرد و گفت: در این برنامه کردزبانان مناطق مختلف از جمله کردستان عراق، کردستان ترکیه و کردزبانان سایر کشورها در سه بخش "صوت و لحن"، "تجوید" و "وقف و ابتدا" به رقابت با یکدیگر می پردازند و حتی درخواست های متعدد از سوی کردزبانان ایران نیز برای شرکت در این مسابقه در یافت می کنیم.

وی با اشاره به حضور 3 یا 4 نفر شرکت کننده در هر برنامه افزود: علاقمندان به شرکت در برنامه از طریق ارسال ایمیل یا تماس تلفنی برای حضور در مسابقه اعلام آمادگی کرده و به مرور در مسابقه شرکت می کنند و طبق روال مشخص شده، به تلاوت یک یا چند آیه تعیین شده از سوی داوران میپردازند.

قوامی به حضور سه داور در برنامه "مسابقه قرآنی" اشاره و تصریح کرد: پس از قرائت آیات، شرکت کنندگان از سوی یک داور در استودیوی تهران و دو داور در استودیوهای اربیل و مهاباد در سه بخش "صوت و لحن"، "تجوید" و "وقف و ابتدا" مورد ارزیابی قرار می گیرند. در این راستا احمد خالدی در استودیوی تهران، داوری بخش "صوت و لحن" را بر عهده دارد و عبدالقادر احمد و عبدالکریم خجسته در ارتباط زنده تصویری از طریق SNGبا اربیل عراق و استودیوی شبکه سحر در مهاباد، عملکرد شرکت کنندگان را به ترتیب در بخش های "تجوید" و "وقف و ابتدا" ارزیابی می کنند.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این مسابقه در سه مرحله به رقابت می پردازند خاطرنشان کرد: 5 نفر برگزیده نهایی به مرحله پایانی مسابقه که روز عید سعید فطر برگزار خواهد شد به رقابت می پردازند و از میان آنها به نفرات اول تا سوم جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

رضا قوامی "تلاوت مجلسی" آیتم دیگر "مسابقه قرآنی" ذکر کرد و گفت: در این بخش، گزیده ای از قرائت مجلسی قاریان برجسته و ممتاز ایرانی و مصری ارایه می شود.

وی در پایان گفت: در این برنامه هر شب مسابقه ویژه ای نیز برای بینندگان در نظر گرفته ایم که در قالب طرح سووالات قرآنی ارایه می شود و علاقمندان با ارسال پاسخ های خود از طریق صندوق صوتی یا ایمیل برنامه در آن شرکت می کنند و در پایان ماه مبارک رمضان به قید قرعه به تعدادی از آنها جوایزی تعلق خواهد گرفت.

عبدا... عابدی مجری، کریم کلاشی فرد مترجم و مصطفی قوامی و عبید احمدی دستیاران تهیه این برنامه هستند.

"مسابقه قرآنی" در ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 19:00 به وقت تهران به مدت 55 دقیقه به صورت زنده از سیمای کردی شبکه سحر پخش می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار