مردم ژاپن باردیگر برچیده شدن پایگاههای نظامی آمریکا در جزیره اوکیناوا تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی ; در جزیره اوکیناوای ژاپن بحثهای جدیدی درباره حضور پایگاههای نظامی آمریکایی آغاز شده است. مقامات دولت مرکزی ژاپن گفتگوهایی در این خصوص را با مسئولان محلی جزیره آغاز کرده اند. بحثها درباره تعداد پایگاههای آمریکایی در این جزیره بسیار تند و تنش آمیز است.

 طرح جابجایی یکی از پایگاههای تفنگداران دریایی آمریکا در این جزیره در چهار سال گذشته راه به جایی نبرده است زیرا مردم محلی از انتقال یکی از این پایگاهها به منطقه ای در شمال جزیره مخالفند. مردم محلی به شدت با فعالیت پایگاههای نظامی آمریکا دراین منطقه مخالف هستند. حضور نیروهای نظامی آمریکا در جزیره اوکیناوا بسیار محسوس است. هفتاد و پنج درصد پایگاههای نظامی آمریکا در ژاپن، در جزیره اوکیناوا متمرکز شده است.

 این پایگاهها، ده درصد از کل مساحت جزیره اوکیناوا را به خود اختصاص داده اند. این پایگاههای نظامی آمریکایی به شدت به مناطق مسکونی بومیان محلی در اوکیناوا نزدیک هستند. مردم این جزیره می گویند به علت حضور این پایگاههای نظامی آمریکایی و نیروهای آنها مشکلات زیادی را متحمل شده اند و دیگر این وضع بس است. مردم اوکیناوا می گویند نباید کل بار حضور پایگاههای نظامی آمریکا در ژاپن متوجه آنها باشد.

 مردم این منطقه از صدای هواپیماهای جنگی ارتش آمریکا بر فراز این جزیره به ستوه آمده اند. علت دیگر ناراحتی مردم اوکیناوا، جرائمی است که نظامیان آمریکایی در این جزیره مرتکب می شوند. هتک حرمت به دختران و زنان ژاپنی ازجمله این جنایتها است. مردم ژاپن می گویند چرا نظامیان آمریکایی هرکاری که می خواهند انجام می دهند اما مجازات نمی شوند.براساس قوانین ژاپن، نظامیان آمریکایی از مجازات در ژاپن مصون هستند. این جزیره در سال هزار و نهصد و هفتاد و دو به ژاپن بازگردانده شد. 

برچسب ها: تعطیلی ، پایگاه ، نظامی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار