حسين احمدي نسب گفت: نويسنده به جاي كوتاه كردن روياي خود بايد پرنده خيال خود را تا دورها پرواز دهد.

حسين احمدي نسب نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، گفت: مطالعه بيشتر رمانهاي خارجي تنها به علت تكراري بودن سبك نويسندگان نيست رمان در كشور ما زياد نبوده و با توجه به كشورهاي ديگر تقريبا جوان است. 

وي افزود: رمان نويسان بزرگي مانند بالزاك و هوگو در غرب است در قرن هفده در ادبيات روسيه تولستوي رمانهاي بزرگي مانند "جنگ و صلح" را نوشته و پدر رمان نويسي جهان‌اند. 

وي ادامه داد: رمان دن كشوت در ابتداي رمان نويسي غرب توسط سروارتر با نگاه مدرن و داستاني حماسي و قهرماني خلق شده است در ايران رمان‌نويس‌هاي خوبي مانند احمد محمود و رمانهايش مانند يك شهر، مدار صفر درجه و زمين سوخته را داريم. .

وي بيان كرد: دولت آبادي با رمان كليدر يا موف كور بعنوان زماني كه ناگريزي بوده زياد تكراري نيست هر چه نيروي تخيل نويسنده قوي باشد در خلق اثر موفق‌تر است. 

احمدي نسب تاكيد كرد: نويسنده نبايد روياي خود را كوچك و كوتاه كرده و پرنده خيال هنرمند چه در شعر يا داستان كوتاه بايد تا دورها پرواز مي‌كند رمان در كشور ما تقريبا جوان است. 

وي عنوان كرد: بهترين و بزرگترين تبليغات بشر است زمان در وهله اول مستلزم چاپ شدن بوده تا نويسنده به چاپ رمان بعدي بپردازد آنتو آن چخوف گفته تا نمايشنامه ام اجرا نشده و به زبان صحنه يا تئاتري بودن آن پي‌ نبرده‌ام به نگارش نمايشنامه بعدي نمي‌پردازم. 

وي ادامه داد: نقاش بايد اثرش بر روي ديوار قرار گرفته و موسيقي شنيده شود تا به خلق اثر بعدي پرداخته همه مشروط به چشم و گوش قرار گرفتن مخاطب است./ي2
برچسب ها: نویسنده ، احمدی نسب ، رمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار