اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت فلسطین در باریکه غزه خواستار ایجاد راه جایگزین از مصر برای ورود کالا به غزه شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین: نخست‌وزير فلسطين در نوار غزه، با بيان اينکه تونل‌هاي زيرزميني بين نوار غزه و منطقه سينا در مصر شريان حياتي براي فلسطيني‌ها به شمار مي‌رود، اظهار اميدواري کرد که مسئولان مصري از بستن اين شريان حياتي خودداري و به باز کردن گذرگاه هاي مرزي اقدام کنند.

اسماعيل هنيه اعلام کرد مصر متعهد است که به نوار غزه آسيب نرساند. به جاي بستن تونل‌هاي مرزي بين غزه و سينا بايد گزينه جايگزيني در پيش گرفت.

اسماعيل هنيه گفت: بي گمان، ما به تماس هاي خود با برادرانمان در مصر ادامه مي دهيم. بي شک، مصر متعهد است که به نوار غزه آسيب نرساند و به خواسته هاي اساسي ساکنان غزه لطمه نزد. ما چنين موضوعي را از برادران مصري انتظار داريم. تدابير امنيتي اتخاذ شده مربوط به مسائل امنيتي است و ما اين موضوع را درک مي کنيم، اما در عين حال بايد نيازهاي مردم فلسطين را نيز درک کنيم. مردم فلسطين اکنون در محاصره هستند.

هنيه تاکيد کرد: مردم فلسطين به اين علت به ايجاد تونل هاي زيرزميني روي آورده اند که از هوا، زمين و دريا تحت محاصره قرار گرفته اند. اين تونل ها در واقع شريان حياتي براي آنها به شمار مي رود. از اين رو، نبايد با بستن اين تونل ها شريان حياتي آنها قطع شود. در اين خصوص، راه حل جايگزين وجود دارد و آن اين است که همه گذرگاه هاي مرزي، از جمله گذرگاه رفح، باز شود و محاصره نوار غزه پايان يابد.

برچسب ها: هنیه ، المیادین ، غزه ، مصر ، تونل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار