رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: براساس عملکرد ثبت شده در پرتال آموزش فنی و حرفه‌ای یک‌هزار و 102 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال در سطح استان وجود دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران آذر ترابی با اشاره به تعداد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان اظهار کرد: براساس پرونده یک‌هزار و 695 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان وجود دارد.

وی به نحوه فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: حوزه فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خوشه‌بندی می‌شود و فعالیت این آموزشگاه‌ها براساس خوشه‌بندی‌های صورت گرفته در بخش‌های خدمات، فنی، صنایع غذایی و کشاورزی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر براساس عملکرد ثبت شده در پرتال آموزش فنی و حرفه‌ای یک‌هزار و 102 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال در سطح استان وجود دارد.

وی به مشکلات آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 593 مورد از آموزشگاه‌های ‌آزاد فنی و حرفه‌ای به دلیل مشکلات اقتصادی در زمان مرخصی به سر می‌برند و در شرایط فعلی این آموزشگاه‌ها به فعالیت خود ادامه نمی‌دهند.

ترابی با بیان اینکه اما هنوز پروانه این آموزشگاه‌ها باطل نشده است، تاکید کرد: مجوز راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای براساس رشته‌های درخواستی متقاضیان تأسیس این آموزشگاه‌ها صادر می‌شود.

وی با اشاره به تعداد رشته‌های آموزشی موجود در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان اضافه کرد: در حال حاضر این آموزشگاه‌ها در 46 رشته و 126 حرفه آموزشی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در سال گذشته 53 هزار و 715 نفر به صورت نفر ـ دوره زیر پوشش آموزش‌های آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای موجود در سطح استان قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: البته به صورت نفر ـ ساعت نیز 10 میلیون و 181 هزار و 895 نفر از آموزش‌های این آموزشگاه‌ها استفاده کرده‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.