یک کارشناس هنرهای نمایشی گفت: مرکز آموزشی مناسبی برای آموزش هنرهای نمایشی در آذربایجان غربی نداریم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سهند جعفری زاد با بیان اینکه، تئاتر آذربایجان غربی در میان استان های دیگر در نیمه آخر رتبه بندی کشوری قرار دارد، افزود:  در استان ما فقط دو مرکز آموزش هنرهای نمایشی وجود دارد که هردوی آنها هم در ارومیه واقع شد است، یکی هنرستان هنرهای زیبا که زیر نظر ارشاد کار می کند و دیگری مجمع فرهنگ و هنر زیر نظر انجمن هنر های نمایشی می باشد.


 

 

وی هم چنین اشاره کرد: این هنرستان نیز فقط پسرانه است و مرکز آموزشی مناسبی برای دختران وجود ندارد.

 

جعفری زاد با اشاره به نبود محل مناسب آموزشی و کمبود امکانات افزود: با توجه به تعداد زیاد  علاقه مندان به این رشته، متاسفانه ارشاد بودجه مناسبی برای تمرین و اجرای تئاتر در نظر نگرفته و ما هزینه های لازم را خودمان تقبل میکنم یا شهریه ناچیزی از هنرجویان درخواست میکنیم.

 

 وی افزود: با وضعیت اقتصادی اخیر  ضربه سنگینی به جامعه نمایشی وارد می شود، بودجه ای که ارشاد برای هر نمایش در نظر گرفته 300 هزار تومان است ولی این پول حتی کفاف ایاب و ذهاب بچه ها را نمی دهد این در حالی است که ما چند برابر این پول را برای تهیه لباس و صحنه و تبلیغات نیاز داریم.

 

وی در ادامه با اشاره به  عدم حمایت ارشاد یا شهرداری برای تبلیغات مناسب برنامه های اجرایی،  اذعان کرد: نبود تبلیغات مناسب منجر به عدم اطلاع مردم از زمان برگذاری این نمایش ها می شود در حالی که مخاطب نمایش های ما عموم مردم هستند.

 

سهند جعفری زاد گفت: دفتر استقرار هنرهای  نمایشی دو سال قبل تصمیم گرفت  با شناسایی گروه های شهرستانی و ثبت آنها بودجه ای در حدود چهار میلیون بصورت سالیانه به این گروه ها اختصاص دهد ولی هنوز بودجه ای برای گروه ما در آذربایجان غربی پرداخت نشده است.

 

این کارشناس هنر های نمایشی گفت: ما حتی یک سالن مناسب برای تمرین نداریم و نبود امکانات باعث کمرنگ شدن تئاتر که در واقع مهم ترین عنصر فرهنگ سازی در جامعه است شده و تئاتر رو حوضی که مهم ترین نماد تئاتر ایرانی است تقریبا به دست فراموشی سپرده شده است.

 

وی هم چنین افزود: سال گذشته ما با اجرای نمایش "سنگ، کاغذ، قیچی " منتخب جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی شدیم ولی تاکنون این جشنواره برگزار نشده است.

 

وی در پایان با درخواست بودجه مناسب و توجه بیشتر ارشاد گفت: اگر تبلیغات و فقط یک سالن مناسب در اختیار داشته باشیم ما هم میتوانیم با دو سال تمرین در سطح کشوری نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم./ج1

برچسب ها: ارومیه ، نمایش ، تبلیغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.